LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg under april 2007

Av Maja - 21 april 2007 13:30

på den illa grusvägen som leder ner till bussen. finns en vägbom, vägen är bara tillför att gå och cykla på. men många använder den lilla vägen som genväg när de åker från stan. under dessa två teminer som jag bott i villan har förundrats över folks fantasi för att få bort vägbomen. vägverket har satt upp nya. i går kom en ny upp... jag gav den tre dar innan den skulle rasaras. den fick ett dygn ca. sen kom någon och ställde hela köret åt sidan...
vägverkat kommer nog vara här igen och fixa till en ny...  

Av Maja - 21 april 2007 12:27

ja. vaknade med ena näsborren igenproppad. klockan 8.30 *piiip* å klarvaken. låg kvar en timma innan jag kom framtill att jag var väldigt kissig.gick å la mig två i natt. fattar inte varför jag vaknar så satans tidigt. gjorde de förra helgen oxå. 
å nu sitter jag här ett par timmar senar, en kaffekopp och 2 snus å läser uppsatser som jag ska opponera på.  
annars för dagen. johan fyller år, så vi ska grilla å ha lita galej. sen ska folk tydligen ut. men jag stannar hemma. ska upp tidigt i morron, ska sjunga på en gudstjänst. å då är det inte optimalt att va bakis...

Av Maja - 20 april 2007 14:14

Jag blev utmanad av mor min  i en ny utmaning.Det här är nästan som att skriva i de där böckerna som hette ”Mina vänner” eller något i den stilen. 

Tio första

Första bästa kompis:  Anna. vi gick på samma dagis i Södertälje.

Första bil: .... bil. jag har inte körkort....

Första kärlek: jag mins inte va han hette. Kalle tror jag, han bodde granne med min mormor och morfar på somrarna.

Första husdjur: katten Snatte. hon var livrädd för mig.

Första semester: gotland kanske. när jag var ett halv år.

Första jobb: teaterprojket i hide. annars cafe på fårö, de va iaf de första jobb som jag fick betalt.

Första köpta skiva: Lisa Ekdhal.s första skiva

Första piercing: I läppen när jag var 16. annars hålen i öronen när jag va typ 6

Första konsert:  GES kanske.

Åtta senaste

Senaste alkoholdrycken: öl förmodar jag.

Senaste bilfärd: tisdags, när lena körde mig hem från körrepet

Senaste filmen du såg: halva svärdet i stenen i går.

Senaste ringda telefonsamtal: Till mormor i går å sa grattis.

Senaste bubbelbadet: julas kankse. om de ens va bubblor. använde mest olja... när jag badar.

Senaste spelade cd: Lisa Ekdhal de oxå.

Senaste gången du grät: Igår

Senaste måltiden: Lunch. potatis sås å fyld paprika 

Åtta har du nånsin

Dejtat en av dina bästa kompisar:  nej.

Blivit arresterad: Nej

Blivit kär vid första ögonkastet: naj...

Fastnat med blicken i någons urringning: Ja

Fått ditt hjärta krossat: ja...

Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej

Haft ett one night stand: Ja

Busringt till någon: ja 

Sex saker du gjort idag

1. petat med trycksaker 

2.  tryckt affischer

3. messat massor

4. irrat runt å fått teknik att funka 

5. pratat med amelie

6. skrivit en att göra lista för dagen

Fem favoritsaker utan rangordning

1. datorn

2. snuset

3. musiken

4. cykeln

5. vännerna

Fyra personer du kan berätta allt för

jag det kan man säga. 

Tre val

Blått eller rött?  politik rött, kläder både och

Sommar eller vinter?  Sommaren.

Choklad eller chips? båda, åsså är det grymt gott tillsammans

Två saker att göra innan du dör

1. hoppa fallskärm

2. köpa en egen islandshäst

En sak du ångrar oj då.

att jag gör för mycket saker kanske. å knappt hinner ha ett liv i bland...


Jag skickar denna utmaning vidare till, Kazoo och rodtotten

Av Maja - 20 april 2007 09:18

oja. i dag lyser solen iaf. de är nice. men inte så varmt + att de blåser.
eget arbete. min lilla lan för dagen.– trycka affischer+flygbald (klart)- maila holmens pappersbruk om föreställningar- fylla i tato- affischera- sätta in pengar på teater moas konto- köpa mat+öl och snus- gå på fägerquist

Av Maja - 19 april 2007 18:54

det har regnat över borgen i dag. regn och solsken... det har varit ganska fint ljus dock...

i kväll.

sova... typ.  å pilla med lite trycksaker å mitt adobe... som vägrar funka. efter att jag fick cs2. vilket betyder att datorn vägrar göra pdf.er har fått siffror som jag ska skriva in nu.

Av Maja - 18 april 2007 10:54


haha. de är knas. vårt kök är rent. å varit mer eller mindre rent sen i söndags... de är nästan lite galet. men väldigt bra. för ingen är egentligen på topp och orkar ta tag i våra sanalitära olägenheter.... typ diskberg.


ja. har tryckt afficher å endrat å haft mig både på 5x Pjäser (marknadsföring för hela projektet) och Diamantes trycksaker. men nu är dt klarrt. nästa projekt är att se ett genomdrag i em och göra ett program.



Av Maja - 17 april 2007 16:23

i dag skulle det regna.. de har det inte gjort.

å jag har gått brafota. de är den där tiden nu då skorna knappt är på.

jag är ett barfota barn


jaja. ska äta lite nu. å sen körrep. wiii.



Av Maja - 15 april 2007 18:22

dagen har förlutit i solen. är lite röd på ryggen....


har lekt på bilder oxå. här kommer ett resultat.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards