LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg under maj 2007

Av Maja - 22 maj 2007 15:22

ja. min cykel är stulen. jag är bitter. ställde den i baptsikkyrkan förra söndagen. för att jag inte ville ha den stulen. den va olost, bakom gallergrindar, så vem som hellst kommer inte in där. i går när jag va å skulle hämta den så fanns den inte där. ringde till expeditionen i dag. och nej, den fanns inte där. "någon" har förmodligen ställt ut den. idioter. vilket betyder att den är snodd. har nu gjort en bristande anmälan... vi får se va de ger. tror inte att jag kommer få tillbaka lilla faran.  så mitt projekt för hösten är att leta cykel. jag har ju en vecka på mig innan vi bröjar.


iaf. lite lycka finns det iaf. jag å lisa ska gå å äta sushi i kväll. lisa har aldrig ätit detta. de ska bli kul. 

Av Maja - 21 maj 2007 18:53

uter regnar det. ett sånt där ganska mysigt vårregn. syrenerna har slagit ut för en tid sedan. träden är gröna och det växer hundkex på väg ner mot bussen. det är fint här. så fint at tjag inte vill lämna borgen.

om en vecka har jag kommit hem efter att ha jobbat första dagen för sommaren. de känns konstigt att tänka så. har haft tre jag-vill-inte-sluta-för-terminen-bryt. å på fredag kommer nog ett fjärde.

Av Maja - 20 maj 2007 15:02

wiiii.kl 12.00 kom en krigsförklaring upp på överhusets dörr. kl 14.00 sog vi till. och jäklar va blöta alla bev. ett äkta vattenkrig va det. men både vattenbalonger, pistoler, vatten i hinkar mm. överhuset vinkade vitflagg efter kanske en halvtimma. wiii. vi vann. 

Av Maja - 19 maj 2007 20:47

wiiiii.

har fått svar från kalmar. och jag är välkommen wiiiii.

nu ska ja bara ha nån stans att bo oxå. eller i o-hamn...


dagen har fördrivits med att inte göra nått. lisa ha spelat över saker fårn vhs-kameran till vhs-kasset. så vi ha kollat cabarét från 2005, kalr-bertil från 2005. åsså har vi druckit drinkar.... 

Av Maja - 18 maj 2007 13:15

yes. då har jag åkt finlandsfärja (eller ålandsbåt rättare sagt). så nu kan ajg pricka av det på listan över saker man borde göra i sitt liv. och aldrig mer säger jag. finns så otroligt många konstiga jeppar på sånna resor. hemresan va helt hysterisk. karioke överallt typ å massa fylla gubbar i 50-års åldern. vi satte oss dock i café-delen och där va de mest kids och deras föräldrar (och karioke) ditresan va de lite lugnare på. båden gick 7.00 fårn stockholm, så de va inte så mycke fyllon då... bara en jeppe med horn på huvet som sprang runt å va konstig... 

Av Maja - 13 maj 2007 22:22

yes. packad å klar.... har jättelite saker med mig. jag fattar knappt. har bara min kånken. men allt får plats, så varför inte. gillar att ha lite saker. i morron far vi. 04.35 går taxin från borgen. huuu 
vårkonsert i baptiskkyrkan. det gick bra. va lite trötter mot slutet. å både ja å lena satt å kämpade för att va vakna. lovisa somna tydligen....åkte hem med lena å lovisa å blev bjuden på mat. det va trevligt. nu ska ja försöka varava ner lite. min hjärna satte i gång efter ett tag. å bara tanken på att jag ska upp 4 i morron känns.... ee svårt.

Av Maja - 13 maj 2007 13:27

wiiii.satt samlade i sofies vardagsrum i går. satte poäng för kläder, show, låt, röst och helhet. i min värld vann ryssland. helt klart bäst. men serbien va kankse lite bra. kvinnor i kostym är fint. synd bara att jag inte fattar serbokratiska.. för det kändes inte kvinnokamp. men men. jag får väl tro på komentatorerna....  få i så falla va de bra.

Av Maja - 12 maj 2007 12:44

... har fått mail från muset. det är typ kris. eller kris kanske är ett starkt ord. men jag bhövs där så fort jag kommer tillbaka till öjn. jag har knappt tänkt på sommaren den sista tiden. för att det varit så mycke annat i skallen. men nu startar tankarna igen. jag blir nästan lite pirig i magen.
i kväll är det melodifestivla. final!! wiiii. jag ska ta mig in till stan å titta med sofie, frida, adina, william å kanske några till.  

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards