LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 7 juni 2007

Av Maja - 7 juni 2007 22:17

nu är jag trött på tuppskrället. i tisdags kväll fick ylva in honom i hönsgården, i onsdags när jag öppnade husen så var han ute igen. hur fan kommer han ut? det finns inga hål i hönsgården, jag har kollat mer en noga. vi har kommit fram till att han måste flyga över. och in tar han sig tydligen oxå. för på dan på tisdagen var han inne hos sina kacklande damer (livrädda damer dessutom) iförsi är kurt inte så sturks av sig heller... han håller sig kring hönsgården hela tiden. de är fövisso rätt bra. men jag blir tokig. och har god lust att göra tuppsoppa av honom.

han fick namnet efter tuppen i stadsmusikanterna från bremen som min klass spelade nu i våras. tuppen kurt på museet är nästan lika dan som tuppen kurt i sagan.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards