LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 3 juli 2007

Av Maja - 3 juli 2007 18:57

Jag jobbar på Bungemuseet, ett museem som består av tre gårdar från 1600-tal, 1700-tal och 1800-tal + ett antal sågar och kvarnar. 

AAA. Jag bli knäpp. Toliransnivån för puckade frågor har sjunkt till noll. Första veckerna kunde jag skaratta åt det, och förundras hur konstiga människor är. Nu kan jag inte skratta åt det.  Har fått dessa frågor/ komentarer de senaste dagarna.
Puckorist– Kan du ge mig en fanta (lägger fram två tior)Jag tittar på honom och säger att det finns i cafeet på andra sidan vägen, det är är museentrén.

Två puckorsiter kommer in efter stängning. Pytte säger att det är stängt, de tittar på henne och fårgar om de bara kan få titta på husen. (Husen är museet...)

Puckorist- Vi ska bara titta på husen, vi ska inte gå in i dem.

Puckorist- Vi ska bara gå in i parken, inte på museet. Jag förklarar att det inte är en park, utan att allat här inne är museiområde. Puckoristerna tittar på mig helt oförstående. 

Puckorist är en kort for av puckad turist. De finns masor av dem på Gotland sommartid.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards