LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg under juli 2007

Av Maja - 25 juli 2007 10:56

Gáta va tokknäpp i dag. Vi red på lekvallen (blir typ som en ovalbana) Svie va tokpigg och ville ligga föra Gáta. Det ville inte Gáta. Hon skulle om till vilket pris som hälst. Tillsist släppte jag henne, jag pallade inte sitta å hålla, hästen är ju stark. Å va blv hon lugn å fin och lyssnade på allt jag bad om, nästan iaf. Pytte övade galopper och jag övade höger galopp. Det gick kanon.

Av Maja - 23 juli 2007 22:40

Blev väckt med "ja må hon leva" av mor, far och katt. Klas må vara en gammal katt, men leka med snören, det kan han fortfarande. Ute regnade det. Fick Dark Angel första säsongen, fick andra av mormor och morfar sen. Åkte till jobbet och hade kalas där. Regnet öste ner och det blev chokladkaka i entrékuren. Trångt med mysigt. Har nog aldrig varit så mycket folk där samtidigt. Nio stycken. Å alla fick nästan sittpalts. En lyckad och bra födelsedag. Grattis på mig själv, 22 år.

Av Maja - 22 juli 2007 22:45

Massa galopp i dag. Gáta tog första galoppskänkeln i dag. Vilket hon inte gjorde förra förra gången. Lycklig.

Av Maja - 21 juli 2007 10:11

Fan. Jag blir fortfarande lite arg när jag tänker på det. Jag skulle visa hästarna för morfar och mamma skulle ta några bilder.  Vi klättrade över den jättefina nya stettan som Kenneth gjort till oss. Hästarna var längs bort mot kyrkan. Såg att det strå två tomtar där, och när jag kommer närmre klättrar en in i hagen, det var far och son. Sonen stod mitt i hagen och va på väg fram till Gáta. Jag vänder mig mot fadern och frågar om de kände hästarna sen tidigare. Nej, det gjorde dem inte. Jag hasplar ur mig en lång harang om att det är absolut förbjudet att gå in i okända hästhagar, man har ingen aning om hur hästarna ska reagera och att de absolut inte fick göra om det. Jag gjorde mitt bästa för at inte låta arg, och det var inte lätt kan jag säga. Jag höll på att explodera. Pappan stog och mumlade och sa "jo jo" Sen gick dem.  Måste man skriva folk på näsan eller? Det sitter tre skyltar där det står "Mata INTE hästarna och ridning är ABSOLUT förbjuden" det borde väl inkludera att man inte går in oxå...? Eller?

Av Maja - 20 juli 2007 00:04

Tokhästar. Pytte och jag red ut, lite plask i vattnet, lite galopp och mycket "jag vill äta" bråk. Sveie är en gräsklippare, jag lovar. Eller så var han de i sitt förra liv. Lite putt över att Gáta inte tog första galoppfattningen. Men hon tog andra iaf. 
I dag.. (eller, det är natt nu) fyller mor år. Det blir tårta på museet, jag jobbar. Det börjar bli en vana att fira födelsedagar där, eller hur var det nu Fredrik Lindström sa? första gång är en händelse, andra gånger blir det en vana och tredje gången är det en tradition. Så att fria min födelsedag där, är helt klart en tradition.

Av Maja - 19 juli 2007 13:02

Sov länge länge i morse. Ätit mat å tagit det lugnt. Ska röja lite i köket och i mitt rum innan jag åker upp till museet. Ska rida i kväll. Vi får se om luddbollarna är lika pigga som vanligt, jag misstänker det. 

I morron fyller mor år. Tiden går fort. På måndag blir jag 22, känns som om jag nyss slutade skolan för sommaren.

Av Maja - 18 juli 2007 19:12

Började med att komma till jobbet på tok för tidigt, jobbade på Kyllaj i dag. Var där kl 13, jag börjar 13.30 Såg helt fel på klockan när jag cyklade hemmifrån.  Hade med mig en kaffetermos och bok. Så jag kunde roa mig utan att bli helt galen. Vftade bort lite spindelväv och sen började jag jobba på riktigt. Men inget hände, ingen kom, om jag nu inte ska räkna familjen som satt och picknickade utanför.... Jag läste och dracka kaffe. Kvart över fyra kom en pappa med son och kikade runt. Vid kvart i vem kom två danskar.  Minst sagt en rätt trist dag på jobbet, samtidigt som jag fick ta det grymt lugnt.

Av Maja - 17 juli 2007 23:13

Kom hem efter teaterrepet (och två dagar borta från hemmet, mor och far är på semester) katten Klas har blivit matad utav hyrsegästen. Därav har han missat många klappkvoter. Men trappen var tom, ingen kisse som kom och ville ha klappar. Däremot kom Kakan, grannens katt (även han har sina vuxna på semester) galopperande och ville ha klappar. Tillsist såg jag Klas genom fönstret. Jag gick och öppnade ytterdörren och ropade på vår lilla korv. Men inget hände. Då gick jag runt huset för att kika efter honom. Och mycket riktigt där var han. Och efter sig hade han Kakan. Klas sa mjau, men var inte superintresserad av att komma in och få sina missade klappkvoter. Nej, han satte sig i busken och verkade vilja leka med Kakan (eller så hade de delat skift i dag)  Jag klättrade in i busken och hämtade kisse, och han blev rätt glad av att komma in och få sina klappar. Nu ligger han här brevid mig och spinner.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards