LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg under augusti 2007

Av Maja - 12 augusti 2007 23:11

... Två dagar till på jobbet.

 Några dagar ledigt sen flyttar jag och Sigrid, hamstern alltså "hem" igen.

Av Maja - 11 augusti 2007 23:15

Medeltidsveckan. Som lockar massor av människor från hela norden. I dag tog den slut. Ja, för medeltiden nuförtiden varar bara en vecka varje år...


Oja. Eng dag detta år oxå. Jag och Pytte var där. Träffade Adina och William. Åt på Clematis, satt och hängde, kikade på marknad och på fina klänningar. Medeltiden är rätt rolig iaf.

Av Maja - 10 augusti 2007 16:21

Jo, det är sant. Badkrukan Q har varit i och doppat sig i havet. Q har dykt och Q har gjort kullerbyttor. Sensation! Sist jag badade var för ett år sedan.

Av Maja - 9 augusti 2007 16:22

Wii. Massa folk kom till kvällens spökvandring. Och det va lika kul som förra gången. Innan hade vi presonalträff, åt paj och pratade om sommaren och hur det hade gått. Sen fick vi Bungeboken och frarbror Theos trillogi. Och alla vill komma tillbaka nästa sommar.

Av Maja - 8 augusti 2007 22:10

Torspjäsko har varit i farten.

Vaknade av att det dundrade och brakade utanför fönstret. Åska. Gick upp och började göra kaffe å sånt. Sen gick strömen. Fick äta romantisk frukost med levande ljus. Regnade gjordet det oxå, som bara den. Men lagom till att jag skulle sätta mig på cykeln blev det klar himmel. Ulla sa att hästarna hade varit rädda, och de förstår jag. Åskvädret var i gång i nästan 1.5 timme. Men så snart det slutat regna blev det varmt. Tokvarmt! 

Av Maja - 7 augusti 2007 14:57

Klas och mor har varit hos vetrenär i dag. Klas har varit sjuklig sen i går, men han får komma hem i dag och hänger med ett tag den gamla gubben.

Av Maja - 7 augusti 2007 14:52

Yes. Ledig i dag. Men de betyder inte en museefridag. I kväll är det spökvisning. Får se om det kommer nå folk. Lite nrvös är jag allt.Jag har iaf varit rätt produktiv under fm. Har sytt en älvkjol, eller överkjol rättare sagt. Och bytt veke på eldfingrarna. Ätit lunch och kollat ett avsnitt Dark Angel. Sen har jag disken kvar och kolla om facklorna kan brinna trotts att de har några år på nackaen.

Av Maja - 6 augusti 2007 21:16

Svie är hingstig. Tokhingstig. Nu fattar jag varför ägren inte vill ha honom med andra vallackar. Nordsvenskaran som brukar hjälpa till med rågen bor i kvighagen i natt. Svie har roat sig med att springa runt och blåsa upp sig och visa vem som bestämmer. Gáta har bara sprungit med... fast hon inte vet varför. På grund utav hans hingsbeteende har han lyckats tappa en sko. Så ingen ridning i kväll. Han gick inte rent. Dessutom har Andas slängt in gräs till dem, som de inte är speciellt intresserade av, de äter heller halm. Knaspällar.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards