LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 23 september 2007

Av Maja - 23 september 2007 17:06

Andra praktikveckan slut.
I helgen har jag klappat katt. Eros är en stor svart båns (stavas... hankatt iaf) Som har sovit i min säng och mer eller mindre på mig. Åsså har Eros och jag kollat en massa film. jag fick iaf min kattabstinens stillad. Ja, mamma, lite Siggeabstinens har jag oxå. Men nu fick Eros duga för att stilla det värsta. Vilket han gjorde.


I går gick jag klädd i sekelskifteskläder igen. Men inga "vanliga" kläder. Utan fina, jag var Greta le Grand som har bott på Skällby gårt. Som i dag är 4h-gård. Det var "Skälbydagen" med medverkan av bla läns museet. Jag blev även kallad för armeringsjärn (Peter har en konstig humor, sen fick jag en olivsked i luffarslöjd för att jag inte ska glömma bort honom... vilket jag inte kommer göra iaf) Sen var det en lite flicka som fårgade mig om jag var tjej. Ja, det är jag svarade jag. Jag tycker du ser ut som en kille, sa hon.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards