LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg under oktober 2007

Av Maja - 23 oktober 2007 12:14

I går gick tre arga tp2.or ner till vaktämstarna. Måler var att få bort bilderna på lättklädda tjejer som satt på väggarna i verksdaden. Efter många om och men, åkte bilderna ner. Det krävdes övertalning, ilska, en rektor och en verksamhetsledare. Vi fick en ursäkt av en av vaktmästarna (han som satt upp bilderna.) Problemet är inte helt ur världen, han har fortfarande en sjuk kvinnosyn. Som inte vi kan göra nått åt. Men, på arbetstid, får han inte titta på sina porrbilder iaf.

Av Maja - 21 oktober 2007 14:00

Jag är trött. Mycket trött. Sov 12 timmar i natt. Jag är fortfarande trött. + att jag vaknade med mensvärk. Så nu är jag utslagen pga panikont i magen och ländryggen (heter det så på ne människa, det häter så på häst iaf...) Fredagens fest blev lyckad. Alla hade trevligt. Jag bokade även biljetter till Litauen under fredan, så nu är vi på väg. Woho. Å nu ska jag boka biljetter till öjn. Maja ska klappa kissekattbebis. Mina päron är småbarnsföreldrar igen. Och jag har då blivit storasyster. Sören heter iaf den lilla vilden.

Av Maja - 19 oktober 2007 09:51

Fredag. Med fest i Villan. Oja. I morgon årsmöte i Kariboni. Och jag är Suppliang (stavas?)Min kaffetram suger nått hystersikt. Och snart är det rast. Jag som har eget arbete försöker hålla mig till de vanliga skoltimmaran så att jag hamnar i fas med lunchen. Kan ju säga att det är grymt svårt att ta sig upp och bröja jobba halv nio. När det bara är jag som kommer försent till mig själv... Men men. Jag är uppe och i fas.

Av Maja - 18 oktober 2007 14:13

Suck. Jag hatar motvind. Framförallt sån motvind som vnder när man ska hem igen. Trampade in till stan för att hämta mitt pass. Wiii, nu kan jag visa att jag är jag igen. Tänkte fixa lampa på cykeln oxå. Men när jag gick in på Kungsgatans cykel lås och nyckel. Var inte den vanliga killen där. Utan två andra som hade noll koll. Och jag orkade inte ta mig till Sax och Sula. Så då cyklade jag hem i stället. Jag och Elin gjorde ett försök att boka flygbiljetter i dag. Det slutade med att jag låg på golvet i datasalen och skrek. Elin behöll lugnet. Och tar nya krafter i morgon.

Av Maja - 17 oktober 2007 13:02

Jag måste nog vara världes mest förvirrade människa just nu. Allt jag ska göra glömmer jag bort. Helt kaos i huvudet kan man säga. Så uttrycket, det man inte har i huvudet får man ha i benen. Har använts flitigt i dag. 

Av Maja - 17 oktober 2007 09:47

Akrobatikträning i går. Å jag har träningsvärk. jag vet att jag lever om man säger så. Vi gjorde e del lättare parakro och en massa kullebyttor. Lite psykiska spärrar har jag nog. Men de mesta släppte när jag började köra.

Av Maja - 16 oktober 2007 11:27

Kören. Energigivaren.

Jag har kommit fram till att jag inte kommer kunna vara med på de två konserterna med Soon som vi ska ha. Då är jag nämligen påväg till Riga, och Sen till Lettland (Cholej, svatvas nog inte så med det låter så när man säger det.) Men det skiter jag i. Jag kommer va med på repen iaf.


I dag hoppas jag på att Amelie har med sig Vimmerby tidning, så jag kan se reportaget från rollspelsdagen. Wiii. Roligt. 

Av Maja - 15 oktober 2007 19:25

Så satt man i svarta salen igen. Dikter och klassmöte och kramar. Något död i skallen gick jag på körrep med skolkören. Kände inte alls för att gå dit. Men jävlar vad energi jag fick. Körsång är den bästa energipeppen.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards