LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg under oktober 2007

Av Maja - 14 oktober 2007 20:27

Efter en helg med Anna på mitt golv. En helg med massa skratt och minst lite många tårar så jag åter till skolan. I morron 8.30, diktstund och kramkalas.

Av Maja - 14 oktober 2007 20:25

Mupp. Det är nått kanas med skolans kära (läs något ironsikt) datorare. Eller så är det min användare. Jag kan inte skriva ut. Jag hittar inte skrivaren och alla inställningar försvinner när jag loggar in. Död åt skolans piss datorer.

Av Maja - 11 oktober 2007 19:33

Det regnar i Norrkpöing. Jag har släpat min svintunga väska och ryggsäck och påse fårn Karlsro i regn. Sen cycklade jag och handlade. I regn. Å när jag tänkte bada så va badkaret upptaget. Får väl ta mig ett dopp sen. Iaf. nu har jag lämnat Kalmar och är hemma igen. Har haft lite hemlängtan på sista tiden. Men i dag när jag skulle åka hade jag ingen lust alls. I bland är jag konstig. I helgen är det psykodramakurs. Å Anna och Maria kommer till Villan. Wiii. Å innan ska jag och Anna se ettornas forumspel.

Av Maja - 10 oktober 2007 16:11

I dag tyckte jag inte att kidsen var söta. Första gruppen var odräglig och äcklig. Jag vet, man får inte säga så, men när man har barnskräck får man. Det finns två ungar som är söta. Det är mitt gudbarn och hennes syster, dom kan jag hantera. Å där är jag största idolen. Bra för egot. Men en sak, kids dras tydligen till mig som om jag vore en form av magnet. Hundar gör samma sak, fast dom tycker jag om. De två grupperna vi hade i går var små änglar. Å sen när jag skulle hem fick jag gå igenom ett korsförhör. Barnen från andra gruppen var kvar i foajén. Och de kände igen mig. Fan tänkte jag. Och fortsatte spela Ruska. Men det sket sig, de såg rakt igenom mig. Sista dagen på museet i dag. Fick två böcker och i kväll ska jag se ett genrep på Byteatern.

Av Maja - 9 oktober 2007 14:17

Yes. I natt hade jag svårt att sussa. va toktrött ibussen hem från O-hamn. Men när jag väl låg i sängen hade jag svårt att komma till ro. Jag har sett mycket Shakespeare i mitt liv, och nu har jag sätt Hamlet för andra gången (första va en förkortad variant på Ung scen Öst, jättebra) Och denna va bra. Jag gillade den skarpt och de ca 3 timmarna gick fort. Den var vacker på nått sätt. Och lite skum. Alla skådisar spelade olika roller (alla utan killen som spelade prins Hamlet) och detta ettablerade de inte så bra tycker jag. Men när jag väl fattat det så gick det bra. Jag vari iaf tillfredställd när jag satte mig i bussen igen.

Av Maja - 8 oktober 2007 12:08

Yes. I dag ska jag i väg och se denna kritkerrosade föreställning. Den som Norén satte upp i Roma (Gotland) i somras. den som jag ville se hela sommaren men inte hade råd till. Nu är Riksteatern ute och turnerar med den. 180 pix är lite bättre än typ en halv miljon. Sen är ju Lo Kauppi, som jag verkligen älskar med. Kauppi är grym.

Av Maja - 7 oktober 2007 12:52

Jag har en dejt med Vygotskij. Med andra ord, jag pluggar. Läser och skriver och nu har jag paus. Ärligt talat, jag är rätt trött på alla dessa ryssar som jag får banka in i skallen under denna utbildning. Fast denna ryss verkar rätt intressant. jag lånade en bok i bokskåpet, jag som trodde att denna kommer jag få släpa fram och tillbaka. Men icke. Det kanske visar på att jag har lite själv diciplin trotts allt.

Av Maja - 6 oktober 2007 12:38

Min kropp motarbeter mig. Jag har inte tid att va förkyld tänkte jag när jag vaknade i går. Ont i kroppen och i huvudet och halsen gjorde aj aj. Fuck. Tur iaf att jag var ledig... Sov och läst halva dan. Släpade mig för att hyra några filmer. Somvanligt kan jag aldirg bestämma mig när det gäller sånt. Hyrde iaf "Se upp för dårarna". Och den va riktigt bra, Helena Bergström är mycket bättre på regi än som skådis (som skådis är hon rätt värdelös, kan bara spela en roll, den hon gör i Änglagård. Enda filmen hon är bra i. Har dock aldrig sett henne på scen, så de kan jag inte avgöra om hon är skräp där oxå) Sen blev det två Beckfilmer, enbart för att jag inte pallade att stå där och inte veta vad jag ville se...I dag mår jag bättre. lite film och en massa smön is the shit om man ska bli frisk. lite halsont finns kvar och jag känner mig inte på topp för ett gympapass eller så kan ja ju säga. men inte alls lite död som jag kände mig i går.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards