LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg under december 2007

Av Maja - 14 december 2007 11:20

Jag tog helg i går. Rent psykologiskt. Därför är jag toktrött i dag... Men nu är drt helg. Vilket känns bra. Dessutom fattar inte jag varför jag är så in i bomben trött hela tiden. Är redo att gå å lägga mig kolckan halv åtta på kvällarana. Vilket jag då inte gör, å vid 11 är jag jättepigg...

Av Maja - 13 december 2007 10:53

Klockan ringde sex. Jag gick inte upp då, så jag han inte ducha. Anledningen till att klockan ringde mitt-i-natten-tidigt hade att göra med att vi tänkte lussa för Parvillan. Vilket vi gjorde. Och vi lyckades göra Parvillaninvånarna lyckliga. Lussesånger med morgonröst är inte såå vackert. Men de blev glada. Och jag kommer i håg när Mia väckte mig i Arvika genom att hoppa i min säng, samtidigt som hon sjöng en av alla miljoner Staffansvisor, på skånska.

Av Maja - 12 december 2007 13:16

Yes. Världens bästa nyhet. Eller nja, beror på hur man ser det. Vi har/ska få trådlöst nätverk i Villan, hela internatet ska få (just nu är det Villorna). Men de bröjar ju med dom viktigaste eleverna. Haha. Det var P-O som sa det. Jag hoppade och studsade av lycka. Karlas-Erikas sa att det skulle sänka min närvaro, för att jag skulle sitta på nätet hela dagarna. Nä sa jag, hela nätterna. Men när jag kom ner till huset, så funkade det inte. Så nu sitter jag här i bibblan som vanligt. Men snart så, har fått lösen av Data-Lennart. Det var tydligen nån antenn eller så som inte funkade som det skulle. Så det ligger nere för stunden.

Av Maja - 11 december 2007 16:48

Okej, det heter stölvar. Inte stövlar. Och jag älskar mina blåa stölvar. Ett av de bästa köpen jag har gjort de senaste halvåret. Ja, åsså mitt turkosa underställ oxå. Stölvar är lätta att ta på när man ska till skolan, och man blir inte blöt om fötterna. De är geniala, bättre sent än aldrig att upptäcka det, med tanke på att jag hatade stölvar när jag var liten.

Av Maja - 10 december 2007 15:01

Nu är villan julpyntad. Och jag har fått lite julstämmning, trotts regn. I går bakade vi pepparkakor, pepparkaksformar och kavel ingår inte i basutbudet på Borgen. Så vi gjorde som så många gånger förr, tog en glasflaska som kavel. Sen fick vi skapa våra mest kreativa pepparkakor med hjälp av kniv. Jag gjorde en sköldpadda, en giraff, en gran och ett M. Sen tröttnade jag och åt upp min deg. Första plåten brändes vid, och kakorna blev aningens svarta... Andra plåten överlevde. Och så lyssnade vi på julmusik och drack glögg.

Av Maja - 8 december 2007 13:40

Tanken var att det skulle bli en effektiv dag i dag. Kan iförsi bli så. Vaknade halv tolv... inte så effektivt. Har sanerat köket, effektivt. Annars ska jag tvätta, läsa manus, slå in julklappar, dricka glögg hos Maria med klassen, ducha och boka biljetter till kobben. Risken finns att jag inte tvättar, slår inte julklappar och läser manus. För att jag tycker att jag har varit duktig och effektiv redan... Får ha en effektiv och duktig dag i morgon.

Av Maja - 7 december 2007 10:34

Märkligt. Jag gick förbi Fräcka i går. De har fortfarande kvar bord ute, och det är fullsatt vid dem. Hallå! Det är december för fan, man sitter inte ute och fikar då! Men jo, runt de fyra borden satt minst 12 rökare. Är kaffe och cigg en sån grym kombo så att man kan tänka sig att sitta ute? Jag begriper inte.

Av Maja - 6 december 2007 10:51

Det är blött här. Och inte så kallt. Jag vill åka pullka, jag vill ha snö!

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards