LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg under februari 2008

Av Maja - 18 februari 2008 12:25

Ja, så var det lov. Och jag är sjuk. En klassiker. Hade nog insjuknat iaf, även om de inte varit lov. Tua och Fanny har legat nerbeddade framför soffan. och nu är det min tur. Mår dock världigt mycket bättre än i går. I dag vill jag ha kaffe, de ville jag inte i går. Och jag kommer upp ur soffan. Det gjorde jag inte heller i går. Känner mig rätt pigg för att ha vaknat med 38 graders feber... och de gör inte lika ont i kroppen längre som det gjorde för ett dygn sen. Försöker komma på när jag var sängliggande sist, och det var nog när jag gick grundkursen och det var magsjuka på internatet. De va inte kul. I morron ska ja å Maria ha en heldag med strykningar och sådant i Decamerone. och jag hoppas för mitt liv att jag är så pass kry att vi kan genomföra den dagen. För nej, jag har inte tid och va sjuk. Jag har en kurslista att ta mig igenom.

Av Maja - 16 februari 2008 12:43

Detta lov ska egnas åt kaffe, snus, dator och kursböcker. Och lite pjäsarbete. Ja, tanken är att jag ska klämma min litt.lista Och det är inga problem. Jag har gjort det förr.I går avslutade jag min på började dejt med Suzanne Osten, jag är fan kär i denna kvinna, hon är underbar. I dag dejtar jag Pirjo Birgerstam. Men man behöver rast i allt dejtande oxå. I kväll ska jag och Lisa äta pizza och dricka vin.

Av Maja - 14 februari 2008 15:34

Ja, Alla hjärtansdag i dag. Dagen då man får kort, blommor och choklad. Jag har fått tre kort och polkagrisar. Så jag är nöjd. Har haft en grymt bra repdag. Lyckorusig i kroppen. Det känns trevligt att sluta på topp så att säga innan lovet. Synd bara att vi var en skådis kort.

Av Maja - 13 februari 2008 16:03

Onsdagar är dagen mitt i veckan när allt inte går bra. Dagen med kursrådstid som gör att det blir ett glapp mitt i dagen. Ett glapp som inte försvinner. Onsdagar är dagar där man inte vet vad man gjorde på förmiddagen. Onsdagar är dagar som känns som två.Men inte i dag. Solen lyser, jag har vårrus i kroppen. jag har eldat på "öppen scen" i skolans gympasal, jag är kär i mina skådisar och min regipartner. Vi är fan bästast. Jag har varit med och vunnit musiktävlingen som var på skolan. Jag har en bra hårdag, ja, men kan ha dåliga hårdagar när man har dreads oxå. Jag lyssnar på Svenska Akademien. Allt är på topp kan man säga.

Av Maja - 12 februari 2008 22:40

har inte trampat mig in till stan på en månad, eftersom däcken saknat luft. Nu finns det luft, med hjälp av en vaktis. Jag fick typ inte låna cykelpumpen. så jag lånade en vaktis i stället. Iaf cyklade dock i söndags. Och i dag. Å fy vad ont jag har i rumpan. Den är full av två sittben som jag är väldigt medveten om just nu.

Av Maja - 12 februari 2008 16:02

... Gick från lektion till akro-träning till djurättsmöte till körrep. Pust. Blev middag sent.

Av Maja - 11 februari 2008 20:13

Må jag vara hjärndöd för tillfället. Men jag har fastnat i fällan, Buffyfällan. I går hade vi en riktig Baffysöndag med många avsnitt. Dagens tre har varit trååkiga, jag är besviken. De är inge roligt när de "bara" är döda. Jag vill ha halvgalna vampyrer oxå.

Av Maja - 10 februari 2008 17:05

Jag gillar mig när jag är spontan. Framförallt när det är roliga spontana skaer. Inte bara ska -vi -ta -en- öl- på- världens- i- kväll- spontan. Nu säger jag inte att vara världens-spontan är tråkigt. Men fredagskvällen blev verkligen lyckad. Två timmar Gardell på DeGeer kan inte bli bättre.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards