LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg under juni 2008

Av Maja - 17 juni 2008 13:35

Försökte spela in Sören som spinner med min nya mobil med alla funktionerna som är helt onödiga men ganska roliga. Men det misslyckads ganska grovt. Första inspelningen lät mer som någon som misshandlade ett par gångjärn på jobbet. Den andra inspelning lät nästan inte alls. Suck. jag får vänta tills han piper (mjaular... om det nu räknas som mjau) nästa gång, och spela in å ha som ringsignal. 

Av Maja - 16 juni 2008 18:29

Som mor sa i morse. "Du jobbar ju jämt." Nä sa jag, det gör jag inte. För i morron är jag ledig. Men jag jobbar oregelbundet, det är nog därför som hon tycker att jag jobbar hela tiden.Iaf, jobbat har jag gjort, en lagom händelselös/händelsefull dag. Med tupp som rymt... som vanligt. och lite tyskar. Kortläsaren funkar igen, efter lite ommöblering av jack. Den stora frågan är om den funkar i morron...   


Nu. Mat 

Av Maja - 15 juni 2008 18:31

Rätt seg dag på jobbet. En å annan åldring som rest med MK-Buss, eller rätt många egentligen. Några tyskar och lite annat löst drivande besökare. Jag gjorde klart en nyckelring, läste Marcus Birros bok "Alla djävulska främlingar" druckit kaffe, pratat med Tommy och visat folk till toaletterna. 

Av Maja - 14 juni 2008 20:50

Antal fransmän som besökt museet i dag (14/6): 6 st (kors i taket, det händer aldrig)

Antal kaffekoppar druckna: 2-3 st/dag

Antal ägg från hönsen: 1st/dag

Antal hundar som besöt: 5 st (tror jag 7 med Sigge och Fara) 

Antal frågor om vart det finns toalett: ca 10 st/dag

Antal färdiga nyckelringar: 2 st 

Antal puckon som hänger på grinden efter stängning och inte fattar att det är stängt: ca 11 st



Av Maja - 14 juni 2008 20:45

Ja, efter att ha gått å tänkt på det i tre år har jag nu gett upp. Jag vet att jag ALDRIG kommer sy en särk till min överklänning. Det kommer inte hända. Därför har jag nu beställt en medeltidsklänning. Nån gång i sommar ska jag iaf ta och fixa till min överklänning lite. Den är inte helt i topp, lägga upp den tex. Eftersom jag sydde den när jag var 12 år på slöjden i skolan var tanken att jag skulle växa lite mer. Men icke. Så den är lite lång tycker jag. En hetta eller klut tänker jag iaf sy. dt är inte så svårt, ett laken i en rätt stor trekant som sen går att knyta i medeltidsstil. Men 1200 fattigare kommer jag bli... Men det får det vara värt. Så jag hoppas att jag kommer jobba i min egen klänning v32 å inte en som jag lånat av jobbet.

Av Maja - 13 juni 2008 16:11

Då är jag ägare till en ny mobil. En guldig söt sak med kamera å tjafs. Men den var hyggligt billig, 800 spänn. Så jag får väl vara nöjd. Nu ligger den på laddning, så i morron efter jobbet... eller under jobbet ska jag ta mig an den lilla leksaken å se hur den funkar.

Av Maja - 12 juni 2008 22:41

I morron ska jag göra en liten tripp till Visby. Åker med far för att spara pengar. Men jag vet i fan om det är värt att behöva gå upp vid sex... Men som sagt, jag får tänka på dom där 70 spännen som jag sparar. Får dock sitta å vänta i stan ett bra tag innan jag kan uträtta det jag ska göra. Men men, ekonomin. Planen är att försöka köpa en ny mobil, min gamla börjar sjunga på sista versen. Men de är ju näst intill omöjligt att få tag i en Nokia för ca 1000 spänn. Jag vill kunna ringa med telefonen, messa å väckarklocka är bra oxå. Skiter i om det är kamera å MMS å skräp. Men det är svårt att hitta nån utan en massa onödigt tjafs. Grrr. Vi får se hur jag lyckas.


Nu ska jag ta med mig kissa och sussa. Mors. 

Av Maja - 11 juni 2008 18:40

Nu har vi fått ut våra pysselsaker i kuren. Så snart blir det hantverksstuga igen. Satt å broderade lite på en nyckelring, men kom inte på nån bra anordning att få fast ringen i... Får klura på de.


För övrig har det regnat i dag. Yes. Jag och Elisabeth dansade regndans i kuren med danskar som tittade och skrattade åt oss. Men de kunde gått ha fått regna en timma till. De var sånt är lagom regn som jorden kan ta upp nu.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards