LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg under juni 2008

Av Maja - 10 juni 2008 21:15

Ja, blåst har det gjort med besked. Det var minst sagt en maktkamp när jag skulle hissa flaggorna på parkeringen i morse. Näst intill så att jag följde med upp i flaggstången. Iaf. innan vi stängde ropade Ulrika på mig att jag skulle komma ut. Och där står en av våra aptunga montrar mitt i gången, då hade vinden lyckats rubba den. Något som vi knappt lyckades göra när vi skulle ställa tillbaka åbäket. Ja, som sagt. I dag har det blåst på Gotland.

Av Maja - 8 juni 2008 13:07

Vaknade i morse av en katt som inte ville ligga i säng, utan ville ut och leka med sin kompis Kakan, Sören skrek för fulla muggar tills jag öppnade dörren åt honom. Då satt han bara och tittade på den, sen pep han igen och gick ut.  

Sitter nu i mina pärons gamla skruttiga solstol under äppelträdet och lyssnar på den underbara Sanna Carlstedt.


Jag har tvättat mina derads, vilket är ett projekt i sig. Och nu håller dom på att torka för fullt. I morron är det museet igen

Av Maja - 6 juni 2008 18:09

Greger rymde i dag igen, i dag tog det inte så lång tid att få in tuppskrället.


Har visat 30 pensionärer runt på bygget, dom var som yra höns (då uppförde sig 11-åringarna som jag hade efter lunch sig bättre...)och lite små knepiga att få i hop. De ville ha skugga, och det är näst in till omöjligt att få in 30 st i den lilla skugga som existerar på 1600-tals gården kl 10.00 Själv stod jag på brunnen så att alla kunde se mig.


Jag har oxå lyxat till det med nybakad kanelbulle från Vonna, i bland har man tur, när man kommer precis när bullarna tagits ur ugnen.

I kväll blir det risotto som mor min lagar. Gotti

Av Maja - 5 juni 2008 22:28

Min första arbetsdag avklarad. 

Jag har jagat in tuppen Greger i hönshuset, vilket tillhör vardagen där jag jobbar, mer ovanligt att han inte flaxar upp en hasseln bredvid hönsgården än att han gör det. Visat ca 25 st elvaåringar  med tillhörande lärare och en och annan förälder runt på 1600-tals gården.  Fått 70 spänn i dricks av snälla människor från Småland. Helt klart en bra start på sommarens arbete.


Nu ska jag sussa innan jag ska upp och svära över den svenska flaggan på nationaldagen... Och ta mig kanske inte helt på orden, men flaggor är grymt jobbiga att hissa när det blåser. Tro mig, jag hissar  2-6 flaggor per arbetsdag, och på Gotland blåser det ofta. Och sen ska flaggjävlarna ner oxå...

Av Maja - 4 juni 2008 13:00

Påminn mig att jag aldrig ska jobba med 20 amatörer.. Suck.

Ja.

Av Maja - 3 juni 2008 11:34

Var på ett ganska så katastrofalt rep på Takstens i går. Inget gick som du skulle.... typ. Kommer aldrig jobba med ca 20 amatörer. Suck. jag skulle bli galen. Iaf, jag vet inte om jag ska vara med och vara mördare. Jag kommer boka upp varenda kväll i typ en månad med Takstens och Bunge. Jag vill hinna rida oxå.

Av Maja - 2 juni 2008 12:42

Så var jag på Kobben igen, Sigrid och jag. 


Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards