LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 16 juli 2008

Av Maja - 16 juli 2008 10:07

Vaknade av mjaulande i dag, det var inte min klocka som ringde...  Det var Stor Pip och Lill Pip (Kakan och Sören), som jobbade stenhårt med att få upp mig ur sängen så att jag kunde släppa ut tom. Själv fattade jag inget alls när jag öppnad ögonen och Kakan var påväg upp i min säng för att få upp mig.(Jag trodde detsutom att det var Sören) Strax efter sa det bak, Sören hade haft ner en blomkruka. Då var jag vaken och på benen så de åkte dom ut. Vid dörren Stod Kakan som en hund med öppen mun och såg lycklig ut, Kakan beter sig mer som en hund än som en kisse, viftar på svansen när han är glad och så. Och Lille Sören lär sig av honom. Knäppkissarna hade dessutom lagt världens största korv i kattlådan som jag fick ta bort efter dem. Blä.

Av Maja - 16 juli 2008 10:00

Ja, i går var det rep med gamlingarna/amatörerna igen. Jag blir trött och lack. Jag och Louice skulle gå upp och prata med dem innan vi började repa om stängning och så att vi måste ha hjälp, vi har arbetstid fram till sju, och tidigast halv åtta kan vi vara på plats. Föreställningarna börjar halv åtta. Det är en omöjlighet att hinna äta, byta om och värma upp på 30 min, det vet varje erfaren teatermänniska med lite klass. Men inte åldringar. Nej, det skulle bara fixas. Men vem? Det ville vi veta. Jag visste vad som skulle komma och gick och var nervös hela dagen, för det är inte kul att få skit. Vi tog upp lite senare än planerat. Och yes, visst fick vi skit, jag gick i väg för att jag inte pallade höra längre när jag hade gått en liten bit kom panikångesten som ett brev på posten. Det var bra att det rann över i går, jag tror det behövdes. Dels så att folk förstår hur trötta vi i entrén är, vi biter i hop för mycket.  

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards