LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 20 juli 2008

Av Maja - 20 juli 2008 12:55

... Mor fyller år i dag. och själv är jag ledig för omväxlingsskull. De senaste fyra åren har vi firat mammas födelsedagar på museet. Lika så mina fast de har jag gjort de närmaste tio åren... Men inte i år. Då ska vi på Winnerbäck.


I går var vi i Martebo, käkade midda, spelade kubb och drack öl. Mitt lag förlorade.. Vilket jag knappt han upptäcka för jag och Emelie pratade om dreads och beundrade åkern. Eller så gjorde vi de för att vi inte ville se när vi losade. Iaf, Olof var helt nitisk när det gäller kubb, det trodde jag inte om honom.  Vi åkte och tittade på Marteboljuset oxå, vet inte om vi såg det, eller om det var nån som sprang runt med en ficklampa på andra sidan myren. Vi såg ett ljus iaf, och några såg ett eldklot... Enligt spökhistorien så är det en pappa som går med lykta/ cyklar runt på myren och letar efter sin son. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards