LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 4 november 2008

Av Maja - 4 november 2008 11:12

Mjo. I går lät jag mina elever köra ett impropass. Jag fick ont i magen av skratt kan jag ju säga. Själv älskar jag flummiga övningar som kontaktimpro, spgeleövningar, stolarna, bänken, uppvaknande....  De är härliga och göra, och vackra/intressanta som ledare att titta på. I sånna övningar ser jag vad eleverna behöver. Tysta övningar där man får se vad som händer, där man tillsist tappar tid och rum... I love. Men tappar  nog tid  och rum med improvisationer oxå... men jag är sjukt dålig på att vara rolig. och blir då blockerad. Så nästa gång kommer det nog bli mer impro... Jag har fler övningar som jag vill göra, och det är alltid roligt med gensvar hos gruppen. Har fått fint gensvar tidigare oxå.. Men inte som i går. Och jag behöver lära mig att leka mer och inte va så jävla pretto. En blandning är bra.

Av Maja - 4 november 2008 10:55

....Ja, tenta i dag. Klockan pep kvart i sex. Jag sätta i gång radion och stängde av klockan. Verkligen stängde av klockan. Två minuter över sju (bussen går sju) vaknade jag. Fan. Fan. Fan. Tänkte jag. Fick iväg ett panikmess till Marie, som lugnade mig... Så nu sattsar jag på nästa datum, då det är omtenta. Gaa. Jag försov mig förra gången med.Men han med bussen för att jag vaknade (oki, blev väckt i tid.) Såå trött är jag inte morgonen, jag är inte så rolig att ha att göra med, men iaf. Jag brukar ta mig upp ur sängen. Men nä. I dag har jag dock varit vaken sen sju, för jag kunde inte somna om efter panikvaknandet med tentamiss. 

Om en vecka eller tre kommer jag kunna garva åt detta. Men just nu är jag mest sur.    

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards