LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 23 januari 2009

Av Maja - 23 januari 2009 21:02

... och jag ligger i soffan och ser på På spåret och äter chips som en annan medelålders. Hade jag köpt mig en Twist-påse hade det varit många vuxenpoäng på de... Men jag gillar På spåret, och lyckas få in ett och annat poäng... och ibland ganska många. Anledningen till att jag inte är ute och svänger mina lurviga är främst för  att jag ska upp mitt-i-natten-tidigt imorron, för att först ta mig till Skarphagen för att sätta mig i en bil för att fara till Stockholm och en heldag med gospel.


Var på bibblan och lånade en av Hasse och Tages mästerverk (förvisso var det Tage som stod ensam för regin den här gången) Hittade först "Den enfaldige mördaren" som jag inte sätt på länge, filmen kom ur en av Hasse och Tage boxarna och tänkte att de kanske har de andra oxå. Så jag letade vidare efter "Sopor"  som jag inte hade sätt innan. Hittade den men var osäker på att det var rätt film. Ett av alla rikspuckon (ja, många är rätt sura och extremt icke service inriktade) som jobbar på Bibblan i den här stan hade satt en lapp med texten "komidi" över den lilla titeln. och eftersom det är en box så fick jag ingen hint om det på baksidan heller. Ville iaf dubbelkolla min uteslutningstaktik när jag väl skulle låna filmen och den bok jag plockat på mig. Träffar på ett av rikspuckona, hon knattrade in nått nummer eller något annat i en dator och sa" nä, jag vet inte, du får fråga där borta" med släpig uttråkad röst. Jag svarar att "de borde ju stå på dvd-skivan annars... " Kvinnan segar sig bort för att hämta dvd.n och japp, jag hade rätt... Men jag undrar varför sätta en liten lapp över titeln på en film? Sen begriper jag inte varför personalen (ja, inte alla, men många) på bibblan i den här stan är så uttråkade och har ett rätt kasst bemötande av sina kunder/besökare.

Fick iaf en bra kväll med min chipspåse, På spåret och Sopor. Nu ska jag jobba på att bli trött så att jag är pigg imorron 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards