LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 1 april 2009

Av Maja - 1 april 2009 21:08

läste på helagotland.se i dag om att Destination Gotland tänkte ta ut en toaavgift. Inte bara fem- kronor- för- att- kissa -avgift. Utan en avgift som skulle beräknas på när och hur mycket man behöver kissa. Det var iaf dagens aprilskämt. MEN, det hade inte förvånat mig om de hade tagit ut kissavgift. Jag tror inte att så många gick på detta, eftersom ett lågprisflygbolag hade detta som "skämt" för ett tag sen. Om det nu var ett "skämt" vill säga, jag tror att det verkligen tänkte göra så, men upptäckte hur dumt det var när de fick reaktioner på det.  


Mins även min första skämt jag utsattes för som 3-åring. Mamma och pappa hällde  grön karamellfärg i min frukostmjölk. När jag frågade varför mjölken var grön fick jag svaret att korna äter gräs nu, och då blir mjölken grön. Och jag gick verkligen på det och hade jättesvårt att förstå de där med aprilskämt. Annars brukar far min alltid köra med "det står en räv i trädgården"  Mamma går på det varje år. Förra året lurade min regipartner mig med att lokalen där vi skulle spela hade brunnit ner. Och jag var helt övertygad om att det var sant.

Av Maja - 1 april 2009 21:02

...Jag har lixom glömt att jag har en blogg. 

Iaf, mitt liv är ett pussel. Få ihop alla tider å att allt ska funka. Jag och min kombo ska separera och en ny kommer flytta in. Bara den lilla saken va en pers. I måndags var jag och kombon och skulle styra upp allt med hyresbolaget, skriva över mig på kontraktet och sånt. Vi träffade en lätt stressad kvinna som var på grensen till otrevlig. Fick reda på att de ville se hur min inkomst ser ut. Jag gick hem och letade bland alla papper jag har. Var där i dag igen och fick träffa en kvinna som var trevlig och allt löste sig utan några bekymmer. Men eftersom jag lider av kris- och katastroftänk så hade ju jag redan förberett mig på att  att va tvungen att säga upp lägenheten och börja planera en flytt och sånt. Men icke. Jag är glad. Och i slutet av maj flyttar en ny Maria in. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards