LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 10 september 2009

Av Maja - 10 september 2009 23:05

I vår kommer Arbetets museum i Norrköping ha en utställning kring amning. 

Förra veckan när vi extra guider hade upptaktsträff gick vi givet vis igenom årets utställningar. Å ja, diskussionen amning kom upp. Jag har noll erfarenhet och har jättesvårt att relatera till detta ämne. Jag är 24 år och mil från tankar att skaffa barn. iaf, det blev en het debatt runt bordet på plan 4 på Arbetets museum. Jag fattade inte att det var ett så hett ämne. Just nu ser jag reprisen på tisdagens Debatt på SVT. Ämnet är amning, och främst om män bör amma. En kille vid namn Ragnar är inne i ett projekt där han ska se om han kan producera mjölk. Detta med att män kan amma är inget nytt för mig, vi pratade om detta en gång för länge sen i ett internatkök på Marieborg. Och nej, jag ser inte att det hotar jämställdheten eller att det är omanligt eller äckligt. 


Iaf. Intressant debatt och ämne. Ett ämne som jag inte förstått är så laddat.

Av Maja - 10 september 2009 23:03

Yes. 

Bloggagratis ser annorlunda ut. Och bytt namn.

Så varför inte blogga lite igen då.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards