LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 11 september 2009

Av Maja - 11 september 2009 15:13


Nu har det hänt igen. Jag har fått någon annan Engströms post. 

På Fotbollsgatan finns fyra stycken Engström (enligt eniro.se), jag har lyckats få två av dessa Engströms post i min låda. Lägg av postkillen. Läs numret efter adressen oxå. I den lilla socknen på norra Gotland där jag är uppvuxen hände det allt för ofta, att det låg post i ens låda som var adresserat till en annan Engström. Men där kände vi ju alla andra Engströmar och man gick och la posten i deras låda. Jag känner inte dessa människor för fem öre. 

Nu har jag ett reklamliknande brev till en Engström på Fotbollsgatan 10, enligt eniro så bor ingen där, utan det är en gymnasieskola. Suck, det är väl bara att packa med det nästa gång jag ska gå utan för dörren och lägga det på den gula lådan, så får det gå igenom sorteringen en gång till. 

I onsdags fick jag oxå fel post i min låda, tror det var kontaktlinser till någon annan. Den la jag på lådan och håller nu tummarna att den hamnar hos rätt person nästa gång. Annars får jag sätta upp en lapp. Hallå, det bor ingen Malin eller Per eller Iréen här. Läs hela adressen!

Av Maja - 11 september 2009 14:50

Fredag.

Jag är en blandning av jättetrött och jätepigg och pep.

Teater Alter Ego har haft sin andra provspelning på Borgen i dag. Tema Sex och kön. Det gick bra, jag är pepp och det är lite roligt att komma tillbaka som gästlärare på sin gamla skola. Inte för att vi speciellt feta på det ekonomiskt. Vi fick en lunch och lite kaffe. Å andra sidan tjatade vi till oss två provspelningar, så vi bör vara glada. En av de gamla teaterlärarna sa att hon tyckte att det var så roligt att vi faktiskt dragit i gång detta. Vilket de andra oxå tycker... även om de inte är lika tydliga i sitt budskap. Iaf, de vi gör är bra och behövs! Nu ska bara folk köpa in oss oxå så att vi får spela. Snart börjar det brinna i knutarna.


Ja, min sprattelkatt, han mår bra. Tänk nu börjar jag förstå hur det är att vara småbarns förälder. Nu är det säkert nån som tänker... va! man kan inte jämföra en katt och en bebis. Men Sixten är min bebis. Det är inte heller helt lätt att förstå exakt vad han vill (vilket det inte är med bebisar heller). Han pratar ofta och jag börjar förstå hans mjau. I dag när jag kom hem efter spelningen tog det ett tag innan han kom mjaulande, han såv förmodligen djupt på min skrivbordsstol för han såg rätt sömnig och nyvaken ut. Iaf, jag gick ut i köket och la in mat i kylen. Han skuttade efter, pep lite, spann och strök sig mot mitt ben. Tittade lite på matskålen, pep och tittade på mig. Du plutten, det ligger knappar där. Då pep han igen och det var som att han sa Men det är ju den tråkiga gamla maten, jag vill ha den nya, den som är så där jättegod. Efter lite mer pip och söta små ögonpar som stirrat på mig gav jag upp. Han fick lite lite av lyxmaten. Förhoppningsvis slinker några tråkknoppar ner i bara farten. För det va ju inte det at than var dödshungrig, för då hade han ätit av tråkmaten, utan han ville ha mer god lyxmat. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards