LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 13 september 2009

Av Maja - 13 september 2009 15:43

Klockan halv sju steg jag upp ur sängen. Sixten hade försökt pipa upp mig redan vid halv sex. Nej sa jag, du är inte hungrig och vill du å klappar får du komma upp i sängen. Men icke, han gick och la sig på min skrivbordsstol.


Iaf, lördag och jobbdag i Stockholm. Gick till kontoret å ett par minuter senare kom Emil. Röda Faran saknade radio så vi var tvungna att prata med varandra de 16 milen till Stockholm. Första stopp Hasseludde, Emil skulle ha brobygge med en grupp. Hjälpte till att få ut de stentunga lådorna med hängbroarna i. Vilket resulterade i lätt makabra blåmärken på handlederna. Ser nästan ut som jag blivit misshandlad, men nej. Jag har bara burit tunga trälådor. Känner mig som jag har blivit misshandlad i dag, om det hade med trälådor och göra eller om jag sovit illa vet jag inte. Har sjukt ont i axlarna.

Men iaf, När vi dumpat trälådor på Hasseludden åkte vi till Orminge Centrum och dumpade mig, en hoppborg, lite kabel, aggregat och ansiktsmålnings saker. Satte mig på den ihop rullade borgen och ringde Madde, samtalet varade i maxt två minuter. Under de två minuterna ställer sig ett pucko på en av "våra" parkeringsrutor. Alltså en av de rutor som borgen skulle stå på. Mutter. Nästa projekt var att få tag i ström. Vi fick ett uttag, men när vi skulle koppla i hop borg med  ström och aggregat upptäckte vi att det inte fanns nån el i uttaget.  Mutter igen. Vi fick iaf ett nytt uttag och kunde blåsa upp borgen. Bilens ägare dök oxå upp  å resten av dagen flöt på bra. Det va ganska lugnt, vilket jag tyckte var skönt. Har inte målat sen i våras, så jag fick en lugn start. Hade dock bara fått bajspenslar med oss. Så det var svårt att göra finpill. Vi hade inte en enda rund pensel och inte en enda som var smal. Mutter. Fick iaf höra från en pappa att jag var duktig, de va kul. Även om jag inte var fullt lika impad av det jag målade.


I dag har det varit soffläge. Känner mig som sagt lite mör i musklerna. Har lekt med Sixten och kliat honom på magen. Idag ville han oxå pipa upp mig tidigare än vad jag var intresserad av. Men i morse la han sig i fotändan och strök sig mot mina fötter. Jag kanske kan få honom att bli sängkatt. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards