LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 15 september 2009

Av Maja - 15 september 2009 23:34

För en månad sen flyttade han hem till mig, Sixten Sprattelkatt. En söt, kelig och röd han katt på sex år. Från början en omplaceringskisse. Nu har han funnit sig till rätt helt och hållet. Har sina liggplatser och kommer ut i hallen och piper när man kommer hem. Min första egan katt och han är den underbaraste. Just nu pågår två projekt, Hålla Sixten vaken på dagarna och Få Sixten att ligga i sängen. De andra projektet är lättare sagt en gjort. Eftersom jag vet väldigt lite från hans två första hem i livet kan det ju vara så att han fått lära sig att man inte får ligga i säng. Men jag vill ju att han ska ligga hos mig på nätterna. Mutter. 

Andra saker som är festligt med min bebeis är att han äter gurka. En katt som äter gurka! Märkligt men sant. Så varje fredag köper jag en chipspåse till mig och en gurka till Sixten. Sen har vi fredagsmys. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards