LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 16 september 2009

Av Maja - 16 september 2009 19:43

Ja, onsdag. Jag har mor på besök. Hon kom i måndagskväll, i går hade vi en sväng på stan och på Arbetets Museeum. Hälsade på lite kollegor och såg utställningen Smuttsig tvätt och rena kläder. Fin och bra utställning till tvätts historia. Marre kom hem i går så nu är vi tre i lägenheten, något som Sixten trivs med, han har varit lite små putt förra veckan när det bara var han och jag. 


Nu sitter jag med ett vinglas å är mätt i magen. Mor och jag har delat på en pizza och druckit vin. Gillar mitt-iveckan-festligheter. Sen ska vi äta choklad. Tidigare under dagen storhandlare vi så nu är min frys full med mat. Trevligt. 


Min onsdagsgrupp startade i dag. Två från förra terminen och fem nya elever, mellan 13 och 38 år. Det kommer nog bli en bra termin tror jag, de verkar vettiga. Gjorde lite lära känna varandra övningar och lite teaterövningar. Planen är att göra små scener för att sedan visa upp för närmas sörjande. Utgå från låttexter, impro, sagor mm mm.  Har fått en ny lokal oxå, fortfarande betonggolv, men vi slipper de intorkade gurkorna iaf.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards