LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 6 november 2009

Av Maja - 6 november 2009 14:04


Då var det dags igen.

11 timmar på AG (vilket betyder 11 timmar någon annanstans, i detta fall Kolmårdssogen)

Äventyrskamp med ett hundra tal gäster.


Min uppgift var att stå i Rövarskogen och spela Tengla Stigfinnare. En uppgift som jag tog på största allvar. Jag älskar att spela rövare.Iaf, på min station fick gruppen först göra upp en eld med hjälp av tendstål och naturen. Bör tilläggas att det var Baltgrått i går, regn, snö och snöblandat regn. Så naturen var ganska blöt. Det var förvånansvärt många grupper som lyckades med tändstålet så att snöret över elden gick av precis som det skulle. Då kom nästa uppgift, smälta tenn och gjuta tjusiga medaljonger som jag fick godkänna. För dessa fick de sedan köpa pilar av mig, för att använda till pilbågen. Tavlans poäng avgjorde hur många steg de fick till den stege de skulle använda sig av för att komma upp till ett lösenord. Som en liten minikamp i kampen kan man säga.


Jag prisar mitt underställ. Det gör jag alltid efter såna här dagar. Men jag blev lite blöt iaf (läs mycket), trotts tre lager tocktröjor + väst och två par byxor. Dessutom en intensiv röklukt. Jag hade en egen liten eld att hålla liv i oxå. Om grupperna inte kunde få upp eld på egen hand kunde de få låna lite av min. Mot en sång eller en dans.

Så klockan åtta i går kväll tvättade jag dreadsen. Vilket gjorde att jag kom i säng vid halv ett, de var först de håret var någorlunda torrt. 


Av Maja - 6 november 2009 14:00

Varje stad har en liten skvätt av Litauen över sig. De där gråa disiga tråkvädret får iaf Norrköping att se ut som att jag befinner mig i Klaipeda, Jonava eller Vilnius. För ca två år sedan befann jag mig just där, i Litauen. Gallt grått och ganska fult. När jag kikar ut genom fönstret känner jag nästan lukten av Litauen i näsborrarna, samma lukt som i bland finns i Elins trapphus. En lukt som inte går att beskriva. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards