LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Direktlänk till inlägg 14 december 2009

Det lackar mot jul.

Av Maja - 14 december 2009 09:53


Ja. Då var även tågbiljetterna bokade och betalda. Kommer ganska billigt undan, det trodde jag inte. Tar mig mellan Norrköping och Stockholm tur och retur för under 300 spänn. Tack SJ, det trodde jag aldrig. När jag kollade för nån/några veckor sen var det dyrare.


Sixtenvakt är oxå fixat, julklapparna inslagna (jag fick lite hjälp av Sixten, han valde färg på snöret och vilka klistermärken som skulle vara på vilket paket, men nån glögg fick  han inte) och nästan helt köpta. Några små saker kvar bara.


Då har jag en vecka om julfestligheter med diverse olika arbetsplaster, lite jobb i helgen (oki, rätt mycket jobb...) Och om en vecka beger jag mig mot öjn.


Annars. Att uppdatera världen, men främst mig själv. Jag hinner inte med. Fattar nätt och jämt vad det är för dag. Men i dag är det måndag, det vet jag. 

I fredags var jag stor och vuxen och hade middagsbjudning. Nästan lite som återträff med gamla klassen, ja det vara bara det att vi saknade ca hälften. För ett par år sedan satt vi på ett café här i stan och pratade om vilka vi skulle vara om 10 år. I fredags kväll pratade vi om hur vi skulle vara när vi hamnat på hemmet, om nu  finns några äldreboenden kvar när vi är så där 90 år. Men det har nog våra kära politiker sparat in på. Lästa på helagotland.se om besparingarna i Gotlands kommun. Det var en helt galen hög siffra som skulle sparas i skola, vård och omsorg. Men att lägga en halv miljon på ett virrituellt Visby på nätet det har man råd med. Tanken är/var att denna webbplats ska locka fler turister, som att Gotland inte har nog med den varan. Så i stället sparar man lite på samhällets framtid och lite på dem som varit med och byggt upp den. Begåvat. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja - 23 januari 2015 09:52

  Nu. Sähär typ dryga veckan efter så måste jag få ut lite tankar i text. Men jämna mellanrum så blossar diskussionen upp. Jag syftar nu på att Zara Larsson gick ut och sa att hon vad nöjd över att hon gått upp i vikt och att lite celluliter har vä...

Av Maja - 25 oktober 2014 10:53

Efter att ha sett denna veckas avsnitt av Kobra som behandlar mens i konsten fick jag inspiration att dela med mig av mitt mensliv.   Mitt förhållande till mens är aningens komplicerat. Vi har levt ihop i typ 17 år, eller ja, om vi ska vara petno...

Av Maja - 5 juni 2014 13:05

  Jag börjar bli smått allergisk mot ordet hälsa. Men vad betyder det, egentligen. Jag gjorde ett litet försök att slå upp hälsa och kan konstatera att det verkar vara ett ord som är svårt att definiera. Och jag har märkt att den stora massan inte ...

Av Maja - 18 januari 2014 21:28

I går, fredag såg jag första avsnittet av Fittstim-Min kamp, sedan dess har jag inte helt slutat tänka på programmet, eller dig. Känner att det är en del jag behöver säga. Men hur? Så jag gör så här i. För en del av mig blir så jävla arg, en annan de...

Av Maja - 16 november 2013 10:18

  Sitter och ser på Nyhetsmorgon som i dag enbart handlar om Filippinerna och tyfonen som drog fram där för en vecka sedan. Landet är i kaos, bilderna som visas är hemska, byra, städer, samhällen som bara är borta, sönderblåsta. Just nu pågor ett e...

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards