LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Maja - 7 januari 2010 11:15


I natt, där strax efter att jag släkt lampan, sagt go natt och lagt ner boken Kinesen av Mankel hoppade Sixten upp i min säng och la sig tillrätta vid mina fötter. Där låg han sött fram till morgontimmarna. Då han petade med en klo på en av mina tår. Jag drog in fötterna och gömde dem väl i täcket. Dör hörda jag en lätt duns. Sixten hoppade ner från sängen och upptäckte hemmet på egen hand. Han hade nog helst sätt att jag hoppat upp och upptäckt lägenheten tillsammans med honom. Förmodligen begav han sig in till Marre, för det var för de hållet han kom när jag väl gick upp. Nå väl. Nu ligger han bakom mig på stolen, han har tröttna på att tjata på mig. Han vill att vi ska hitta på nått, han och jag. 


I går sände ettan en gammal inspelning av någon fars med Eva Rydberg. Marre satt klistrad, själv stängde jag in mig och surade över att det inte blev någon Midsomer eftersom SVT vill sända skräpfars på skånska. Så det blev Buffy vid datorn i stället, och surandet gick över. Sixten ville inte heller höra ljudet av skånsk fars, så han kom in till mig i stället. Han har god smak den där katten måste jag säga.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards