LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 16 januari 2010

Av Maja - 16 januari 2010 18:27


Tio minuter innan jag ska sätta på mig skor och mössa för att bege mig mot teaterrep hör jag ett märkligt ljud. Det märkliga ljudet är Sixten som försöker öppna en garderobsdörr. Det är lite uppdrag omöjligt över det hela, framför garderoben står nämligen en datorskärm, samma skärm som katten sitter på. När jag ser på honom  får jag en blick tillbaka som verkar säga Mehe, det gick ju i går? Varför går det inte nu?


För att göra min älskling lycklig öppnar jag linneskåpet, ett skåp som han tycker är mycket spännande, och som han dessutom inte kan öppna själv för att de sitter för högt upp. Sixten hoppar upp överlycklig. Dock finns inte så mycket yta att sitta eller ligga på. Men Sixten är en handlingskraftig karl (oki, handlingskraftig kastrerad hankatt) så han skapar sig yta att ligga på. Med andra ord, han puttar ut min kökshanddukar och jag hinner rädda innan de hamnar i en hög på hallgolvet. Jag låter Sixten ligga kvar på sin plats där han verkar stortrivas, undertiden packar jag i hop och sätter på mig ytterkläder. Tittar på honom och säger: nä, jag vågar inte ha kvar dig i linneskåpet, jag såg vad du gjorde mot kökshanddukarna, vet inte om jag vill att du ska göra så mot lakanen oxå.  Jag plockar ut honom och lägger kökshanddukarna på sin plats. Plutten verkade inte så ledsen, han skuttade glatt till köksfönstret i stället.

Av Maja - 16 januari 2010 13:12


Jag var på bibblan i går. Eller som man säger här i landet-där de-inte-kan-prata Östergötland, Bibban. Hur som haver så lånade jag två ljudböcker efter som jag kommit in i en målarperiod och tänkte att jag kunde göra två flugor på smällen med att måla och lyssna på ljudbok. Jag lånade Anna Janssons Svart Fjäril. Väldigt lite Gotland, hon har förmodligen inte lagt handlingen på kobben än, besvikelse nummer ett va det. På baksidan stod det något om bränder i Örebro, men jag fattade aldrig att hela handlingen skulle förläggas i Örebro. Besvikelse nummer två, hittills har det varit väldigt lite mord och polisarbete och väldigt mycket kärlek och relationer. Ja väljer inte en deckare eller spänningsroman för att läsa om kärlek och relationer. Besvikelse nummer tre är att skivorna är väldigt slitna. Jag har provat tre cd-spelare och alla hackar. Nu spelas boken i min gamla trotjänare, cd-spelaren som jag köpte när jag var 10 år gammal (eller om jag var elva... hade iaf sparat pengar till den jättelänge) Den spelaren brukar bara hacka om man hoppar i golvet eller flyttar på själva spelaren. Den nya som är extremt känslig för repor la jag ner efter bara två minuters lyssning och cd-spelaren i datorn klarade nästan en hel skiva innan den låste sig och jag var tvungen att starta om den. Om boken inte tar sig snart så går jag över till en annan känd  svensk deckadrottning. Lisa Marklundh, eller hon kanske stavar sitt Lisa med Z.a Ja hur som haver, ni vet vem jag menar. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards