LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Maja - 22 januari 2010 09:38


Av en slump hamnade jag på Jonas Gardells nya blogg. Han bloggar nu mera på Aftonbladet oxå, och inte bara på sin egen hemsida, eller på hemsidan skriver han dagbok. När jag väl hittar en blogg som verkar intressant läser jag ju den, ibland till och med följer den, som med Alex Schulman, men det är mest för att han bor i Rute under somrarna och jag vill ju veta vad han skriver om min barndomssocken. 


En sak som jag inte begriper är varför jag inte letat efter Gardells dagbok/blogg tidigare. Gardell är grym


Så ett tips. Läs Gardells blogg för lite skratt i magen och kloka ort.

Av Maja - 22 januari 2010 09:24


Efter en förvånansvärt död vecka börjar allt vakna till liv. Med död menar jag att det inte hänt nått, förutom ett rep i måndags och körrep i tisdags och att mobilen ringt en massa.


I dag ska jag ner till ABF och kolla lite teknik inför måndagens info-kväll med Teater Alter ego. Efter det en fika med Ricky som är i stan och sen träffa upp Åsa och få nyckel eftersom jag ska vakta Ludd och Ingrid i helgen, Ludd och Ingrid är katter om någon undrar. 


I går sysselsatte jag mig med att se nästan hela första säsongen av SOS Gute. Varför undrar ni, ja det undrar jag oxå. Jag fick för mig att jag skulle se de klipp från branden i Likboden 100-200 meter från mitt barndomshem. Det var ju bara de att jag inte visste i vilket avsnitt klippet skulle ligga. Så jag såg helt enkelt hela serien. SOS Gute var inte så pjåkigt. Rätt spännande och roligt att se Gotland, och roligt när speakern säger fel. Han gör det rätt ofta, säger att stationen fått ett larm i Fårösund, när larmet kommer från Ekviken, på Fårö tex. Det är iaf rätt håll av ön, men inte samma sak. Även om jag nu sätt branden som jag ville se, branden som redan var släkt när brandkåren från Visby och teve-teamet kom fram. Och jag såg inte min mor springa runt i vitt nattlinne heller. Så kommer jag nog se de andra avsnitten oxå.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards