LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 25 januari 2010

Av Maja - 25 januari 2010 12:41


Yes.

Alice och Lucas är det populäraste namnet att ge sin lilla nyfödda unge 2009.

Maja kommer på andra plats, så var det inte 1985 då jag kom till världen och fick detta namn.

Å 2008 låg mitt namn på första plats, lite coolt måste jag säga. Men MAJA blir lixom inte lika roligt längre, jag har ju varit ganska ensam om mitt namn i alla klasser och sammanhang jag befunnit mig i. Tänkt dig när alla födda 08 börjar ettan, då kommer det bli flera stycken i samma klass med de namnet. Typ som min generations Saror, Emmor Marior och Fredrikar. 


Vart Maja placerade sig 1985 kan jag inte hitta. Synd det hade varit spännande, för att se hur originell jag var som spädis.

Av Maja - 25 januari 2010 08:50


Min tredje födelsedagsvisning. Alltså en sån visning där någon i gruppen fyller år och visningen blir ett jippo i firandet. Så nej, jag fyller inte år... Å skulle det vara en sån födelsedagsvisning skulle det inte bli nummer tre, utan en betydligt högre siffra.


Nåväl. Förra visningen jag hade där det ingick ett födelsedagsbarn var grymt lyckad. Nog den bästa hittills. Så jag hoppas att denna blir lyckad oxå. Just nu försöker jag banka in lite årtal i huvudet so jag letade upp i går.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards