LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Maja - 2 februari 2010 08:46


Jag var inte så pepp när jag begav mig till jobbet i går. Jag var inte så pepp att jobba med barn. Men oj så överraskad jag blev ungarna var ju skithärliga, jag tror att dessa kids har potential att bli fina teaterbarn.


Mitt förhållande till barn har varierat. När jag hade praktik i Kalmar var jag ju fortfarande rädd för dem, oberäkneliga, snoriga, skrikande. Men de släppte, efter att ha tvingats jobba med sex till nio åringar gick det ganska bra, de va inte farliga längre, bara lite. Å nu har jag ett eget gäng med nio till elva åringar. Det kommer nog gå bra. Jag tror på dom. Vi ska göra den gamla klassikern Stadsmusikanterna från Bremen.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards