LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 3 februari 2010

Av Maja - 3 februari 2010 09:34


Kan inte detta ta slut snart. Vinter är inte min favorit.

Jag undrar hur mycket halvblöt äcklig snö som trillat ner från himlen i natt. 

Trött på alla tusen lager kläder. Nog för att jag gillar tjocktröjor och vantar, men inte att behöva ha tusen lager på sig för att slippa dö. 


Nåväl. 

Dricker morgonkaffe och lyssnar på Smaklösa.

För den som inte vet vilka Smaklösa är så har ni missat något. Frågan är om ni överhuvudtaget skulle förstå. Smaklösa är den gotländska själen.


Dagens plan är att repa inför 8.e mars.

Vi har ett möte inbokat på Museet för att kika på lokal och höra lite mer vad de vill ha. Men jag kan inte låta bli att få lite prestationsångest när jag fick det preliminära upplägget för kvällen. Alter Ego ska gigga på samma scen som Nour El-Refai kommer att gigga på under kvällen. Hon kommer vara där. Samtidigt som oss. 

När vi tackade jag till gigget visste vi inte mycket om upplägg eller vad som planerades. Det var lite större än vi trodde om man säger så.

Av Maja - 3 februari 2010 09:19

Ja. I går skrev jag ett långt inlägg angående en artikel på helagotland.se om Donnergymnasiet. Ett långt inlägg som inte blev publicerat. För att jag gick från datorn, datorn gick ner i viloläge och internetanslutningen bröts. Och jag orkar inte skriva om. Så i stället skriver jag nytt.


Även i dag kan man läsa artiklar om Donner på helagotland.se

http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5815687

http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5815658

Nåväl. Gårdagens artikel handlade om att skolinspektionen hade hittat ett antal brister i Donnergymnasiets sätt att driva undervisning. Bla saknades mobbingplan, vilket absolut är en brist. Men bara för att en skola har en mobbingplan betyder inte det att skolan verkligen följer planen när det verkligen gäller.


Som eleverna i den andra artikeln säger så finns en bra stämning på Donner, engagerade lärare som finns och som ser en som elev. I gårdagens artikel kände jag inte igen mig i över huvudtaget. Förvisso tog jag studenten 2004 och mycket har säkert hänt sen dess.


När det gäller den undervisningsfria onsdagen tex. Detta är något som funnits på skolan sen skolan startade, varför dröjer det tio år innan skolinspektionen upptäcker att detta är "dåligt". Jag valde Donner bla för den undervisningsfria dagen, inte för att få vara ledig en dag utan för att slippa håltimmar. Och att jag kunde rida dagtid och göra skolarbetet senare.

Om skolinspektionen började räkna timmar som eleverna går i skolan under de resterande dagarna skulle de nog komma fram till att timmarna bli ganska lika som i den kommunala gymnasieskolan.


Jag blir lite trött bara. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards