LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Maja - 4 februari 2010 22:03


Debatt har tema Tågkaoset nu i kväll. Eller rättare sagt, de debatterar det just nu. 


Jag har inte varit ute och rört på mig så mycket de senaste året. Men Nästan varje gång har det varit något med SJ. Ja senast var det i julas då tåget var en halvtimma sent (vilket jag oxå var... så jag han med.) Nå väl, när jag åkte "hem" förra julen var tåget lite sen (men jag var i tid) + att de hade tappat en vagn. De innebär inte att det står en vagn på ett spår mitt ute i skogen med stackars resenärer, utan de fick inte hela tåget med sig på resan. Samma sak hände när jag åkte nu i julas. Att de hade tappat en vagn alltså.


Jag mins när jag åkte till Gävle för några år sedan. På Arlanda stod vi still. Jättestill. Lokföraren sa i högtalarsystemet att ja, här gör ju jag ingen nytta. Vi bjuder på kaffe, så kom till restaurangvagnen. Efter många om och men, och många kaffekoppar från lokföraren fick vi gå ombord på ett annat knökfullt tåg, det var ju fredag eftermiddag. Gissa om det blev överknökfullt. Vid nästa station fick vi gå tillbaka till vårt gamla tåg. Jag fattade verkligen inte varför, vad som var problemet på den resan. Mycket märkligt. Men jag fick pengar tillbaka på min biljett.


I fredags när jag åkte upp till Stockholm valde jag bussen. jag kände att Swebus nog skulle vara mer i tid än SJ. Vilket de givetvis var. 


Jag undrar verkligen vad som är problemet med SJ, jag tror inte att det är snön som är det stora problemet... Jag tror att det är nått annat. Frågan är vad?!

Av Maja - 4 februari 2010 17:14


Snön ligger över taken.


Till Sixtens lycka ligger snön även på balkongen. Han gillar snö. I små mängder.

Vi har dock inte gått ut med det hemska kopplet på hela vintern. Så balkongen får duga och hu vad den duger. 5 minuter, sen är han nöjd och vill gå in. Nog är han söt min lilla kattplutt.

Av Maja - 4 februari 2010 12:01


Ett återkommande tema i min blogg. Allt detta med jobb.


Nu är det sommaren jag tänker på.

Jag har ett jobb på Gotland. Och ett jobb på gång i Norrköping. Valet är svårt, egentligen är det inte svårt. Om jag tänker ekonomi. Då är jobbet i Norrköping klart bättre, eftersom det sträcker sig från början av juni till slutet av augusti. På Gotland handlar det om juli månad och en vecka i augusti. Men eftersom jag inte har Norrköpingsjobbet helt i hamn, så vet jag inget alls i dagsläget.


När jag menar att valet är svårt, så är det de känslomässigt. Bunge har varit en del av mina sommar sen jag var ett äpple högt. Först teater, sedan jobb. Jag har firat många födelsedagar på de där bygget. Men jag skulle kunna göra två flugor på smällen. Med Norrköpingsjobb och teaterprojekt på Bunge. Det kan funka och det kan bli bra. Jag tror på det. Hoppas på det.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards