LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Maja - 11 februari 2010 22:24


Jag har en katt som inte bara äter saker som gurka och ostbågar. Nu i kväll upptäckte jag att kidneybönor och faller den lilla  prinsen på läppen.


Vet inte om det är så nyttigt för katter att äta ostbågar och bönor, gurka är det ju mest vatten i så det borde ju inte vara någon fara.  Föräldrarnas något ouppfostrade katt är galen i allt som är vitt och kladdigt. Typ fetaost, mjukost och philadelphiaost. När han går till attack mot frukostbordet är de dem sakerna han går på, eller möjligtvis smöret.  


Sixtens smak för ostbågar upptäcktes på nyår. När han snodde en från ostbogsskålen. Bönorna upptäckte jag nu. Laget matlåda för morgondagen, bönsallad med tonfisk. Öppnade bönburken och Sixten kom som ett skott. Mjaulade, pep och ville ha. jag talade snällt och pedagogiskt om för honom att inte skulle gilla bönor. Han lyssnade inte på de örat. Så i stället fick han smaka. Å katten åt. Mycket märkligt.

Av Maja - 11 februari 2010 09:56


En typisk morgon. I dag och alla andra morgnar.


Sixten leker med mattan, och dagen till ära även en hårsnodd som han snott från mitt bord bredvid sängen. Mellan attackerna mot matta och hårsnodd slickar han sig mellan tårna, eller på magen.


Själv sitter jag med morgonkaffet vid datorn. Marre sover. 

Ja, så här brukar det se ut. Oavsätt när jag går upp egentligen.  Ska jag på jobb sitter jag inte fullt lika länge vid datorn, och Sixten går kanske och lägger sig när jag har gått.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards