LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Maja - 14 februari 2010 21:58


Gäsp.

Varit på väg i säng sen sju-tiden i dag.

Inte kommit till skott än. 


Denna helg har gått i jobbets tecken.

I fredags jobbade jag från 7.00-18.30

Det var roligt, men jag var något trött efter att ha befunnit mig ute mer eller mindre hela jobbadagen. I går barndico som sagt. I dag, ballonger. Ca 500 ballonger i form av röda hjärtan har pumpats, knuts och pillats fast på pinne för att sedan delas ut. Jag kommer drömma mardrömmar om ballonger i natt. Det är ett som är säkert.


Sixten där emot är lika pigg som jag är trött.

Han skuttar runt i lägenheten och jagar mina fötter.


Av Maja - 14 februari 2010 09:18


Satt på bussen hem i går.

Hade dansat mig svettig till upphottade disco varianter av Lilla snigel, Här kommer Pippi Långstrump och Snickerboa. Och givetvis förra årets schlager hits.


Några hållplatser längre fram stiger två 18-19 åriga tjejer, de hade hela bussen att välja på, men sätter sig bakom mig. De satt och fnissade och skrattade konstant in till stan samtidigt som de planerade sin utekväll. 


Då slog det mig, att jag knappt mins när jag var ute på krogen och dansa sist. Nog för att jag dansar ganska ofta, men då på barndisco till Lilla Snigel  eller Klappa händerna när du är riktigt glad tillsammans med femåringar.


Ute är jag ju. 

Det var jag i går efter jobbet oxå. 

Men då hänger jag på en pub, dricker öl eller ett glas rött, är djup, filosoferar, analyserar teater, diskuterar, pratar minnen eller uppdaterar mig på vad som händer i mina vänners liv.  

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards