LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Maja - 16 februari 2010 22:51

Uj uj.

Startade ju morgonen i all hast.

Men det blev en bra dag,

trott konstiga drömmar och katt som ville följa med till jobbet.


Nå väl. Vad hände under dagen. Jag begav mig till museet för möte ang. nästa veckas jobb. Jag ska de liv åt museets maskot, Arbetsmyran. En vecka som jag tror kommer bli mycket rolig. Hem för lunch och lite småpyssel för att sedan möta upp Emelie på museet för att se utställningen Dotterbolagets perversa verksamhet. En utställning som jag tipsat om tidigare. Jättespännande, intressant och rolig på många plan. Efter dryga timman begav jag mig till Kuriosa för möte med en projektledare från Åtvids kommun. De ska ha en tema vecka kring hedersproblematik och barns rättigheter utifrån barnkonventionen. I denna tema vecka ska Teater Alter Ego finnas med på ett litet hörn. Ett bra möte, det känns som ett roligt uppdrag.


Middag blev det tillsammans med Maria och Nina.

Vi åt grymt goda burgare på ett relativt nyöppnat ställe.

Och på de ett gospel-rep. 


Nu är jag nöjd, glad och trött.

Så kudden är det som gäller. I morgon ska jag vara pigg och glad, har en visning med 13 st 5-åringar i Industriland. Spännande eller intressant som en fd.lärare kanske skulle ha utryckt sig.

Tror dock att jag ställer klockan lite tidigare, så att jag inte hamnar i samma sits som i morse. 

Av Maja - 16 februari 2010 13:11


Ja, det kan jag verkligen fråga mig.

De enda tråkiga är att jag inte kommer få något klokt svar, eftersom jag inte vet.


Som i morse.

Jag gick upp i tid. Vaknade dock med andan i halsen efter att ha drömt att jag var Oprah Winfrey som stod i en talarstol och pratade inför ett folkhav. Hel plötsligt var det någon som slog på en sto gong-gong och alla började yra runt och ropa att det var krig. Gick iaf upp och gjorde kaffe. Det måste ha varit där någonstans som jag började slarva bort både mig själv och tiden. För helt plötsligt var klockan nästan halv nio och jag hade inte lyckats skapa havregröt än. Så snabbt som att slängde jag ihop vatten och gryn. Hällde socker och kanel på och tog första tuggan. Det smakade märkligt. Det var då det slog mig. Saltet. Jag hade glömt saltet.

Pga tidsbrist fick jag äta min osaltade gröt. När jag väl skulle gå har Sixten bestämt att han skulle följa med. Halvägs ut i trapphuset lyckads jag mota in kisse, stänga dörren och låsa.

Jag han till museet och mötet jag skulle på utan att komma för sent iaf. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards