LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Maja - 19 februari 2010 15:14


Sixten har toksovit.

Marre tyckte att jag kunde peta lite på honom och gå ut en vända i snön med kopplet. Sixten gillar inte sitt koppel och han gillar inte trapphuset. Men han gillar snö. Okej sa jag. Satte på honom kopplet och gick ut. Han tyckte de var rätt roligt i ca 30 sekunder, sen började han frysa. Å så fick han syn på en hund. Huva. Jag tog Sixten under armen och gick in. Men trapphusen var läskigare än vanligt, eftersom vi inte var själva där. En granne var oxå på väg in. Stackars Sixten. Men nu är han vaken iaf.

Av Maja - 19 februari 2010 12:49


Jag är kvinna med beslutsångest och jag är kvinnan med framtidspanik.

Men jag tycker att jag lär mig hantera mina små handikapp allt bättre med tiden. Just nu känns framtiden ganska ljus. Jag har ett jobb över sommaren, ett jobb som jag verkligen vill ha. Jag har jobb hela nästa vecka, en halvtid på ena jobbet och timmar på det andra jobbet. Min lön som kommer i mars kommer se rätt fin ut.

Synd bara att det inte ska betalas någon el då... eller att CSN vill ha tillbaka sina pengar då. I stället för nu.


Teater Alter Ego rullar, vi har en spelning inbokad i Ödeshög och en i Stockholm. Vi har gigget på Internationella Kvinnodagen och haft möte med en ny uppdragsgivare där ett forumspel ska jobbas fram som ska spelas i v 17. 

Av Maja - 19 februari 2010 08:40


Dagens morgonmusik: Doktor Kosmos


Jag är ganska trött. 

Vaknade och var kissnödig. 

Och nu sitter jag här med morgonkaffet och försöker koma på vilken låt som har roligast text. Eller mest tänkvärda text.


Min lördag, ja för er vanliga dödliga var det torsdag i går  jag vet, blev nästan helt som jag tänkt mig. Kvällen avslutades med kladdkaka och the hemma hos Emmy.

Det var mysigt och det kändes väldigt lördag.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards