LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Maja - 21 februari 2010 23:12

Några sista ord innan kudden.

Till tonerna av Manu Chao



Nåväl. Söndag var det. Jag vaknade ju som sagt tidigt.

Ut i kylan, jag har glömt hur -10 grader känns i ansiktet. Jag hade inte helt fryst till is när jag kom fram till Smedjegatan.


Maria bryggde kaffe i deras aningens manuella kaffebryggare. Bryggaren har lixom gått sönder och man får inte vara dum, de går att brygga kaffe på andra sätt än med bryggare. Ett kaffefilter, kaffe, varmtvatten, en sked och några delar av bryggaren så går det.


Planering inför Ödeshög-gigget stod på agendan. Planering inför 8.e mars och för Åtvid-spelning. Vi var duktiga men fnissiga mot slitet. Åt frågan går du på leina Neijna? (läs lina och Nina på östgöska) höll vi på att bryta ihop. Denna mening hade inte med någonting att göra över huvudtaget. Men det var extremt roligt. Tror inte att någon, förutom Maria begriper det roliga. Och det gör ingenting heller.



Av Maja - 21 februari 2010 09:59


Hjälp.

Har inte sett något av detta jippo än i år. Men nu gör jag det, ser reprisen från i går.

Hjälp är rätta ordet. Läste Alex Schulmans blogg i morse, varför jag läser hans blogg är en lång historia som har med Gotland och Rute att göra. Nåväl han beklagade sig oxå över detta jippo och ställde frågan Vem har skrivit manus? Jag instämmer helt i den frågan. 


En sak kan jag inte låta bli att tänka ner jag ser på denna "fest" är, vilka låter kommer svänga på dansgolvet på Vildmarkshotellet senare i vår och under sommaren? Till vilka låtar kommer kidsen jubla när de får höra dem? 


Nå väl. Melodifestivalen är lite töntigt rolig. Jag skiter egentligen helt i deltävlingarna. Den stora festen i Globen är däremot ganska rolig. Och sen den stora finalen i Norge senare i år. Bara för att lixom.


Av Maja - 21 februari 2010 09:05

Jaha.

Herr Snor är kvar här hemma men Unga fröken halsont har gått, i stället kom hennes släkting Farbror Hes. 


Sixten ligger och sover sött på min skrivbordsstol, det är extremt lugnt på Fotbollsgatan så här vid niosnåret en söndag. Grannarna är tysta, ingen skottar snö, Sixten sover och Marre lika så. Att jag är vaken råkar vara en bonus, vems bonus det nu är vet jag inte. Vaknade vid åtta och var kissnödig. Låg kvar ca en kvart innan jag var tvungen att gå på toa. När jag väl var uppe kunde jag lika gärna göra kaffe och börja min morgon. Lite tidigare än planerat. Ska vara hos Maria vid tolv för planering inför Ödeshögs-gigget

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards