LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 7 mars 2010

Av Maja - 7 mars 2010 22:01


Jag kan inte låta bli att påbörja mitt firande redan i dag.

Här följer en lista på kvinnor som jag beundrar. Kvinnor som gjort intryck på mig. 

Coola kvinnor helt enkelt


Min gammelmormor Margareta

En tant med skinn på näsan. När jag blir tant ska jag bli som mormor Greta. 


Elsie Ottosen-Jensen även kallad Ottar

Med och grundade RFSU, föreläste och gjorde mycket för sexualkunskapen. 


Carina Milde

Grym. Trevlig. Vågar ta plats. 


Gudrun Schyman

Vet vad hon vill. Politiker med konsten att debattera


Elisabeth Ohlson Wallin

Modig. Extremt modig.


Av Maja - 7 mars 2010 21:53


Ser fyrans Wallanderfilm och äter godis. eller ja, godiset är slut nu. Har sätt filmen innan, men mins inte hur den slutar.

Sixten som sover på madrasserna efter att ha lekt sig trött med den nya kartongen som kom in i huset i tisdags. Å Marre är på sitt rum.

Lagom lugnt alltså.


Gårdagen tillbringades på dansgolvet som sagt.

Men inte vilket dansgolv som helst. utan Vildmarkshotellets danskolv i Zansibar. Å jävlar i min lilla låda vilket drag det var, bästa discot jag jobbat detta år. Jag och Hadi var grymma, spelade de bästa låtarna och dansade benen av oss.

Innan jag  jobbet var jag hos Hägles och hämtade upp näbbstövlar för morgondagens gigg. Blev två timmars kaffedrickande oxå. Mycket trevligt.


Dagen då.

Repat och druckit kaffe på Smedjegatan.

Vi repade för första gången på museet, kan ju inte säga att genrepet gick bra. Vilket jag är ganska nöjd med. Jag är så där lagom skrockfull gällande teater, om genrepet går bra så går premiären dåligt. Nu är det inte premiär utan ett köpt och framtaget gigg. Så det måste gå kalasbra. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards