LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Direktlänk till inlägg 13 mars 2010

Och jag bara tappar hakan

Av Maja - 13 mars 2010 19:04

I alla tidningar står det.

Rubriker som

Plura gripen med kokain från Sydsvenskan

Plura  greps med kokain från Folkbladet

Plura talar ut om kokainet från Aftonbladet


Ja, och så följer det, jag har inte läst så mycket av artiklarna, men har begripit att det ska ha varit första gången, enligt Plura alltså. Han säger att han får skylla sig själv, att han står för det han gjort, men han skäms. 


Jag kan inte låta bli att bara gapa. Hade det stått Plura gripen för haschinnehav hade jag inte lyft på ögonbrynet. Han tillhör ju den där hippieflumm generationen och har säkert tagit sig en och annan joint i sitt liv.

Men kokain?! det känns som fel drog för Plura. Jag är förvånad. 

 
 
Ingen bild

Maria

13 mars 2010 22:44

Och jag blir bara så jävla trött. Trött på att han kan uttala sig om det som en "fyllegrej". Ni vet nåt man gör på fyllan som är lite dumt men som man ändå kan skratta åt nån vecka senare. Knark är bajs och offentliga personer som knarkar ska fan inte daltas med i nån slags "hö-hö man vet vad som kan hända på fyllan- mentalitet". Tror inte det är första mötet med kokain dock men jag kanske är härdad och desillusionerad och trött på alla medelålders män som tillåts missbruka och knarka i glansen av sitt konstnärsskap ( Lundell, Torsten Flinck etc etc)
Låt dem få åka land och rike runt och göra offentlig avbön genom att förläsa om knark för 14-åringar vafan. Fast sådana som Plura och lundell har väl bara störe dragningskraft hos det täcka könet ju mer neddekade de är så de får säkert göra avdrag för både kokainet och rödtjutet :P

 
Ingen bild

Mamma

14 mars 2010 12:23

Det finns nog fler kokainister än man tror, nuförtiden....

 
Ingen bild

LillaQ

15 mars 2010 09:25

Ja de är nog så.
Jag kan oxå bli rätt trött. Trött på gubbar som tar sig massa friheter på de sättet. Å sen skyller på att det var en dum fyllegrej. Att vara påverkad av alkohol är ingen ursäkt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja - 23 januari 2015 09:52

  Nu. Sähär typ dryga veckan efter så måste jag få ut lite tankar i text. Men jämna mellanrum så blossar diskussionen upp. Jag syftar nu på att Zara Larsson gick ut och sa att hon vad nöjd över att hon gått upp i vikt och att lite celluliter har vä...

Av Maja - 25 oktober 2014 10:53

Efter att ha sett denna veckas avsnitt av Kobra som behandlar mens i konsten fick jag inspiration att dela med mig av mitt mensliv.   Mitt förhållande till mens är aningens komplicerat. Vi har levt ihop i typ 17 år, eller ja, om vi ska vara petno...

Av Maja - 5 juni 2014 13:05

  Jag börjar bli smått allergisk mot ordet hälsa. Men vad betyder det, egentligen. Jag gjorde ett litet försök att slå upp hälsa och kan konstatera att det verkar vara ett ord som är svårt att definiera. Och jag har märkt att den stora massan inte ...

Av Maja - 18 januari 2014 21:28

I går, fredag såg jag första avsnittet av Fittstim-Min kamp, sedan dess har jag inte helt slutat tänka på programmet, eller dig. Känner att det är en del jag behöver säga. Men hur? Så jag gör så här i. För en del av mig blir så jävla arg, en annan de...

Av Maja - 16 november 2013 10:18

  Sitter och ser på Nyhetsmorgon som i dag enbart handlar om Filippinerna och tyfonen som drog fram där för en vecka sedan. Landet är i kaos, bilderna som visas är hemska, byra, städer, samhällen som bara är borta, sönderblåsta. Just nu pågor ett e...

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards