LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Maja - 19 mars 2010 19:31


Ja. Teater Alter Ego har ett forumspelsuppdrag.

Problemet som vi stod inför innan vi tackade ja var att hitta två manliga skådisar, var av den ena med skäggväxt. Efter att ha hittat två som var med på tåget tackade vi ja. Då fick vi ett avhopp. Hittade snabbt en ny, och då kommer vårt andra avhopp. Så denna vecka har vi jagat manliga skådisar. I går kväll blev det klar, snacka om lättnad. I morron har vi första repdagen vi får se hur det går.

Av Maja - 19 mars 2010 10:34

I går firade vi födelsedag på Fotbollsgatan.

Jag tänkte tassa upp innan Marre och sjunga, det gick inte så bra. Hon ha lixom före. Så med fruktansvärd morgonröst lyckades jag pipa fram ett ja må hon leva. Sen gick Marre till jobbet. Till saken hör att Marre inte gillar födelsedagar så min plan i år var att försöka lära henne att födelsedag är en bra dag. Och jag tror jag lyckades rätt bra med mitt uppdrag.


Iaf. Jag gick oxå på jobb. En Myranvisning jag skulle haft i tisdags. Men gruppen kom aldrig. Visningen gick hur som helst inte bra. Barnen var mellan 4-6 år gammal och lite för små. Något som redan sas vid bokningen att det nog skulle passa bättre med en annan typ av visning.


Men men. Efter avslutat Myranjobb gick jag på Marre utan för Väster och vi begav oss till Broddan för fika. Sen åkte jag på AG-jobb, vilket innebar Sumobrottning. Gruppen var ojämnt antal och jag fick hoppa in i första omgången. De fruktade Maja som försvinner i dräkten. Vilken fasa det måste vara att möta mig.  

När jag var på jobb hade födelsedagsbarnen picknick i vardagsrummet tillsammans med Sixten.


Hemma så laddade jag om batterierna för att gå på Bio. Vi såg Fares nya film Farsan. Bra, måste jag säga. Jag gillar Fares, han kan ta upp jobbiga och komplicerade saker med en humoristisk knorr. 


Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards