LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 6 april 2010

Av Maja - 6 april 2010 20:49

Tisdag var det ja.

Jag ogillar när hoppas runt i almanackan på de där visat, men röda dagar och helger som blir längre. Jag blir förvirrad av det. Jätteförvirrad. 


Jag har haft en lugn dag.

Tagit igen mig från påskfirandet kan man säga.

Druckit kaffe, löst korsord, kollat lite på serier. Och nu är klockan snart nio, när hände det?

Av Maja - 6 april 2010 09:08

I natt kom jag att tänka på sommar.

Sommar, Rute, Bungemuseet och Bageriet.


Jag minns när jag och Fanny skulle cykla till bageriet för att köpa bagetter. Vi hade i ett svagt ögonblick sagt ja. Solen strålade, vi var bakis. Backen på Fardumevägen har aldrig varit så lång och brant någon sin. Nä vi väl kom fram var vi som två våta fläckar. Vatten sa vi till Calle bakom disken, han log, och vi fick två stora latteglas med vatten. Mer. Och vi fick mer. 

Men några bagettar fanns inte. De var slut för dagen. Så vi fick köpa nått annat, sen cyklade vi hem. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards