LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 7 april 2010

Av Maja - 7 april 2010 09:56

När jag längtar till sommar och Gotland lyssnar jag på Smaklösa eller ser på SOS Gute på webbteve. Nu läste jag på helagotland.nu att det kanske inte blir en tredje säsong.


Vad ska jag nu titta på när jag vill ha sommar och höra gotländska?! Anledningen till detta är att räddningstjänsten tycker att det är för mycket fokus på v 29, alltså när de rika (och i bland inte rika, utan de som låsas) stockholmsvalparna kommer och super och skräpar ner. Detta tycker räddningstjänsten inte ger en rättvis bild av hur det ser ut på Gotland under en sommar. Och det håller jag med om. Så mycket Mavar* är det inte på öjn varje vecka. Samtidigt förstår jag varför de har med inslag från vecka 29 i varje program. Jo, det händer väldigt mycket då, framförallt för polisen. Saker som är "bra teve" sånt som produktionsbolaget tror säljer. Vilket det oxå gör, det är bara att titta på tittarsiffrorna.


*Mavar= fiskmåsar=stockholmare

Av Maja - 7 april 2010 09:51

Än är allt lugnt.

Jag dricker mitt morgonkaffe. Har nyss planerat vuxengruppens lektion.

Klockan tolv ska jag till Smedjegatan för att planera födelsedagskalas som kommer gå av stapeln senare i vår. Mellan planerandet och lektionen ska jag repa, för om en vecka spelas I en bubbla av glas i Stockholm. Har dock en liten avstickare till museet oxå, ett Intro i en utställning.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards