LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 8 april 2010

Av Maja - 8 april 2010 17:50

Se upp i backen och håll i hatten.

Jag ska ut och dansa. Och då menar jag skaka rumpan på riktigt. I kväll är den Queer Deluxe och inget barndico som gäller. Alla under 18 är inte välkomna, inga blinkande isbitar som var enda kotte springer runt med och det bästa av allt ingen Bamse. Men låtarna från melovifestivalen lär nog spelas, dem kommer jag nog inte undan.  


Ja, ni som har läst tidigare inlägg har nog redan förstått att det är så mina utekvällar brukar se ut, att jag hoppa runt på ett barndicogolv i klädd vita snickarbyxor och tigeröron. Men som sagt inte i kväll. Då dansas det på riktigt.

Men i morgon och på lördag är det barndiscodags igen. 

Av Maja - 8 april 2010 10:12

I en bubbla av glas spelas den 14.e april

Klockan 18.30-20.30 Östermalms föreningsråd, Fältöversten, Stockholm

Kom Kom Kom. Kostar 50 kr eller gratis om du är medlem i anorexi-bullimi-kontakt. 


I går repade jag i F-universitetets lokaler innan min lektion. Det gick bra, bättre än jag trodde. Teater Alter Ego har ju haft en hel del annat på sin agenda denna vårvinter, 8.e mars och forumspel som ska framarbetas tex. Så monologerna har legat lite och väntat kan man säga.  Men på onsdag smäller det igen.

Av Maja - 8 april 2010 10:09

Sixten har fått nya leksaker som han älskar.

Riktiga skinnbitar. En i lammskinn och en i kanin. Han hoppar och skuttar. Tar dem i munnen och går i våg. Tar dem i munnen och kastar i väg dem för att sedan hoppa efter. Han är söt när han gör så. Och rätt underhållande att titta på.


Här om dagen låg han i den röda pluffkudden med båda sina leksaker och vaktade dem. Såg nästan ut som ett barn som lång i sängen med sina gosedjur. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards