LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg under april 2010

Av Maja - 15 april 2010 22:20

har haft ett sånt där fantastiskt arbetspass i dag. har varit borta från nio i morse och kom hem vid åtta nu i kväll. Jag har jobbat dubbla pass på hotellet. Eller rättare sagt, jag har jobbat två aktiviteter på hotellet, men ett stort hål i mellan. Så när klockan var tolv och den första aktiviteten var klar så tog i lunch. Sen var det bara att döda tid fram till halv fem och nästa aktivitet skulle förberedas. Så, i dag har jag gått på Tropicariet och titta på äckliga djur som jag inte ser när jag jobbar aktivitet där, jag har druckit massor av kaffe och legat i sackosäck i ett förråd. Men vad skulle jag gjort hemma under detta hål?! Klappat katt, druckit massor av kaffe och försökt döda tid. 


Nu ska jag ta min katt under magen, boken i handen och krypa ner i sängen. Läsa lite innan lampan släcks och i kväll ska jag somna i dräglig tid, så att jag är pigg till morgondagens ekonomimöte och verksamhetsberättelseskrivande.

Av Maja - 15 april 2010 07:44


Ja. Då sitter jag här. Så här dagen efter, med morgonkaffe i mugg bredvid mig och morgongojs i ögonen. Jag är nöjd med gårdagen. Publiken och köparen var nöjda. Jag tror att denna spelning kan led till fler jobb. 


Kvällen avslutades på centralen tillsammans med Elin och Camilla innan jag tog tåget hem igen. Med musik i lurar och halvsovandes  tillbringade jag hemresan, när vi åkte förbi Getå tog jag av mig lurarna för att inte missa att stiga av, den släpiga rösten som ropade ut vilken station vi var på gick knappt att höra. Och jag hade ingen större lust att hamna i Linköping kockan tolv på natten. 


Hemma väntade Sixten lätt otåligt och ville krypa in i påsarna jag hade med mig med infomaterial. Som det ser ut nu kommer jag lägga Djurens Rätt på hyllan, och börja jobba med A-B kontakt, något som jag tänkt på ett tag. Men inte helt kommit till skott med, fören nu. Hade en tanke om att göra båda, men det kommer jag inte ha tid med. Det är lika bra att inse det redan nu.


I dag väntar nya jobb på Vildmarkshotellet. 

Leka med konferensgäster. Tjoho.

Av Maja - 13 april 2010 10:39

Åh.

Känns vuxet att säga. Nä jag jobbar hemifrån i dag. 

På ett sett gör jag det. Jag repar text och ska fixa biljetter inför morgondagens föreställning. Men just för att göra allt detta får jag inga pengar in på kontot. 

Så man kan både säga att jag är ledig och att jag jobbar hemifrån. 

Av Maja - 12 april 2010 10:40

Monolog och frågestund med Teater Alter Ego.
Föreställningen handlar om en ung tjejs väg ner i en ätstörning och vägen tillbaka ut ur den. 
Av och med Maja Engström.


Var: Östermalms föreningsråd, sal 1, Fältöversten, Valhallavägen 148, Stockholm
När: 14/4 kl. 18.30-20.30

Kostnad 50 kr, fritt för medlemmar i Anorexi-Bulimi kotakt


Kom Kom Kom



Av Maja - 12 april 2010 10:08

Jag börjar bli bra på det där nu.

Styrelseuppdrag alltså. För tillfället sitter jag i tre styrelser. Helt galet. Marieborgs kamratförening, något jag gjort i ett år utan att egentligen veta om det... Djurens Rätt och sen givetvis Alter Ego.

Om ett tag kommer jag vara grym på mötesteknik. Om de använder sig av sådant i Kamratföreningen vill säga. Jag tycker att mötesteknik är ganska löjligt i så pass små organisationer, men det är väl bra att kunna antar jag. 

Av Maja - 11 april 2010 16:13

Jag tror att det bor ett litet monster i min garderob.

Ett litet monster som livnär sig på strumpor. I bland tar han, hon, hen, den, det en hel strumpa, och i bland bara en tugga av hälen och sedan lämnar resten till senare. Tuggorna av hälen kanske är mellanmål. Ja, det är enda förklaringen till att mina strumpro minska i antal eller få skumma hål. Det bor ett sockmonster i garderoben. Förmodligen har den sin boning i strumphyllan oxå.

Av Maja - 11 april 2010 11:01

I går gjorde jag mitt sista på dansgolvet på Vildmarkshotellet denna säsong. Det var en bra kväll, efter att Bamse hade gått och lagt sig så gick nästan alla kids, men vi hämta upp det igen. Körde lite Melodifestivalen och vi hade ugnarna på dansgolvet som flugor kring en sockerbit igen. 


Av Maja - 9 april 2010 15:13

 Med mitt jobb är det ganska svårt att inte prata jobb när jag träffar nya människor. I teatervärlden går allt ut på att nätverka. Och vi börjar bli grymma på att nätverka. När jag var i Malmö nätverkade jag, samma sak i går, ja man kan nätverka på krogen. Även när jag har bestämt mig för att inte prata jobb så är det otroligt lätt att halka in på jobbsnack.


Träffade även en gymnasieelev som såg oss i vintras, och tyckte att vi var jättebra och sånt är väldigt roligt att höra. Att det vi gör är bra skit så att säga.  

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards