LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 7 maj 2010

Av Maja - 7 maj 2010 15:53


De är vad jag har ägnat min dag åt. 


Med allerginäsa kom jag till museet i morse. Dagens uppgift var 85 st 13-åringar uppdelade i tre grupper som dels skulle gå på visningar av två utställningar och dels bygga staden som inte funkar i verkstaden. Så nu står 15 st tittskåp i verkstaden, med finfina städer som inte är helt opptimala på olika sätt. Allt från enbart fotbollsplan till städer som är så nerskitade av utsläpp att allt är helt svart. Fantasi hade kidsen iaf. Jag var däremot ganska slut efter tre extremt intensiva timmar. Klockan två var 13-åringarna ute i huset och jag och mina kollegor dog i fikarummet. Som tur är är det ju fredag i dag, och fredag betyder fredagsfika. Något som är heligt. Så jag avslutade min arbetsdag med kladdkaka och hallon. Varvade hysteriska skrattanfall med att stirra i tomma intet. Men nu har jag fått i mig kaffe, mackor, kladdkaka och snus, så energin är återställd.


I kväll blir det klappa kisse och chips. Kanske någon film eller svt.s fredagsunderhållning.


Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards