LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 27 maj 2010

Av Maja - 27 maj 2010 20:59

Ja.

Till Vilbergen skulle jag. Och till Vilbergen åkte jag. Vita snickarbyxor och bästate leendet på. Sen befann jag mig där i åtta timmar. 700 tårtbitar senare kom jag hem. Ja, för de var just de jag jobbade med. Delade ut tårta, fixade med tipsprommenad, vaktade en hoppborg (dock under väldigt kort tid) och hoppade runt i krokodildräkt, ja lite pyssel med barn oxå. 


Men. De mest komiska var nog inte arbetsuppgifterna i sig, eller krokodlidräkten. Utan alla människor jag träffade. Människor som jag träffat i andra sammanhang och då började jag fundera på det där med att ha en arbetsgivare och inte fyra.

Den första jag träffade var en lärare som jag mött på visningar för ca en månad sen. Hon kom till och med ihåg mitt namn. Jag kunde dock inte placera henne, det tog en stund. Sen mötte jag en kvinna som är med i samma kör. En teaterelev. En annan kvinna som jag hälsade på som jag inte har en susning om var/när/hur jag mött. Det var hon som hälsade först, så uppenbarligen har vi mötts. Sen ett barn som jag haft på museet på en visning. Ja, där var nog lista slut. 


Nu. kaffe och choklad innan jag somnar.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards