LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 28 maj 2010

Av Maja - 28 maj 2010 08:58

Jag börjar bli grym på att hålla många bollar i luften. Eller rättare sagt. Jag har varit det ett tag. Fast utan min kalender skulle de var kört. Helt kört.


Bollar som hänger och kastas för tillfället.

Museet- Visningar, inte mindre än 5 olika, i två olika utställningar + en i huset.

Verkstan, dels inför sommaren med hur lokalen ska se ut. Del att jag kommer gå på schema, vilket känns topp. Regelbundenhet.

AG- Allt mellan himmel och jord. Jag kan komma hur oförberädd jag vill mentalt, jag får en uppgift och gör den. 

Alter Ego- Finns alltid nått att göra, kolla en mail, skriva en reseräkning. Men inga uppdrag för tillfället inbokade.

Teaterelever- En vilande boll.


På det privata planet

En fest- som går av stapeln i morgon.

Djurens Rätt- Som jag dock mer eller mindre räknat bort i mitt liv, iaf som aktiv. Jag har varit aktiv i ca 10 år. Börjar bli dags att lämna över till den yngre generationen fniss.

ABK- Kolla mail, massor med saker kring organisationen som jag ska lära mig. Roligt, spännande, nytt, peppande.

Det övriga livet - Fritid kallas det. De där som jag ska hinna med. Se en film, ta en öl med nån vän. Dricka kaffe och filosofera över livet och döden. Hänga i en park. 


Jag har börjat se min jobbsituation i ett annat ljus. Jag trivs, oftast är det askul, utvecklande och jag mår bara av det. Men jag börjar förstå den kloka person som sa, att det är inte alla som klarar av en sådan arbetssituation. Och var lite imponerad. För det är många bollar. Många som ska vara i luften samtidigt.   

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards