LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 25 juni 2010

Av Maja - 25 juni 2010 09:06

Fantasifull rubrik. Eller inte.


Jag är upp med tuppen, läs Sixten. Till absolut ingen nytta. Men min gosegris luktade lite på mina tår, sen trampade han sig upp mot min näsa. Då var det kört, jag var vaken och kissnödig. Så jag gick upp, matade skrutt och fixade kaffe.

Märker ni hur jag låter? Jag skriver exakt som alla med bebis gör på sina bloggar. Kallar ungen för plutt, sötnos, skrutt mm? Skärpning Maja. Sixten är en katt, fast å andra sidan är det ibland som att ha  små barn, jag får inte vara ensam på toa och det ligger leksaker överallt som jag trampar på. Ja, en lite parantes.


Midsommar var det. 

Jag har ju ganska starka midsommartraditioner sen innan. Ja, inte som mina päron som gjort samma sak på samma ställe i 25 år. Jag har skrivit om mina midsomrar på Gotland förr. Men stång, folkdräkt, lekar, glassutdelning, middag och Kuten. 

I år har jag förvånandsvärt lite kol på vart dagen kommer barka. Jag ska till Kårtorp, det vet jag. Och jag vet typ vilka som kommer vara där. Så jag glider, ser vad som händer och bara är. Det kommer blir bra tror jag.


Så. 

Fin midsommar på er. 

Och kom i håg varannan vatten.

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards