LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg under juni 2010

Av Maja - 22 juni 2010 17:39

Ja. Som vanligt. Jobbat.


Nu sitter jag här och väntar på att de råstekta potatisarna ska bli klara. Potatis är det bästa som finns, det är billigt och går att variera i alla dess former. 


Månaden börjar lida mot sitt slut och snart är vi inne i juli, vad hände? Och som vanligt sitter jag med räkningar, en baksida av vuxenhet om jag få säga så. Samma sak med CSN-skulder. Men, denna månad finns ett litet undantag mot de månader som har varit innan, jag kommer få pengar att lägga undan. Hur coolt är inte de? Jag som är van att leva extremt på marginalerna kommer kunna spara pengar till månader där det kommer krisa på inkontot. Är smått chockad över denna månadslön. Fast det är bara att tacka och ta emot och tänka på de slit jag haft för att få in pengarna.   

Av Maja - 22 juni 2010 08:44

Suck.

Inte ett  dugg pigg. Hade lätt kunnat tänka mig att sova in god stund till.

Men med kaffe blir allt bättre.


Iaf.

I går hände det lite saker både på jobb och bostadsfront.

Så nr 1. I höst flyttar Ricky in i Norrköpings minsta kollektiv. Det känns fint, står inte utan boendekamrat längre. Så i augusti blir det inflyttningsfest.

Så nr 2. Jag fick en förfrågan om en tjänst på 10% som jag tackat ja till. Så nu jobbar jag för Anorexi/Bulimi-Kontakt oxå. Hej min 5.e arbetsgivare!   

Hade en hel del våndor om jag skulle säga ja eller nej, försökte bolla med katten men utan resultat. Bollade med Erik och Marre, det gav resultat.

Har inte en blekaste hur min höst kommer se ut, hur mycket jobb jag får osv. Hur mycket jobb Alter Ego kan skrapa ihop.

För helst vill jag ha ett halvtidsjobb. Ett jobb. Inte fem. Fast nu är det så. Å andra sidan skulle ABK varit en "fritidsysselsättning" så det kan lite gärna bli ett jobb. 

Av Maja - 21 juni 2010 08:35

Jaha.

Helgen är över.

Tillbaka till den gråa vardagen. Fast de är inte sant. För min vardag är inte speciellt grå eller tråkig. Snarare fylld av Akrylfärg, barn och kreativitet.


Sen är det midsommar i slutet va denna vecka.

Mina midsomrar brukar se ut så här: Lektant och glassutdelare på Bunge, dans kring stång i förd folkdräkt av ylle som gör att den aktionen blir som rena rama friskispasset. Middag hos Möllerström och kvällen avslutas på Kuten.

I år kommer det hända nått nytt. Vad vet jag inte, jag vet för visso var jag ska vara och med vilka. Men själva upplägget och känslan kommer vara ny.

Av Maja - 20 juni 2010 19:09

Ja.

Museet i dag med. Men som anställd. Fick göra min egen frukost i morse, ingen lyxig hotellfrukost i dag inte. Ingen mat från cafét. Fast de sista var inte sant, för jag åt deras mat. Den mat som var tänkt om middag sparade jag i kylen på museet, det fick bli lunch i dag. Så i går kväll fick jag laga in egen middag.


Iaf. Sommarfabrik var det.

Och vi slog besöksrekord för sommaren 30 pers!

Av Maja - 19 juni 2010 20:47

Mutter.

Mutter.

Jättemutter.


Det går bara bröllopsskit på teve i kväll.

Varför?! Jag är verkligen inte intresserad.

Och jag är påtok för trött för att uträtta något klokt. Hade hoppats på en fin tevekväll med Sixten. Men nä, otur kan man säga. 

Av Maja - 19 juni 2010 18:20

2,5 roliga, inspirerande, peppande, diskuterande dagar i Norpan.

Nu ligger jag i min säng och känner någon slags tomhet, en tomhet som är svår att förklara. Jag är glad, trött  och tom. Jag har träffat helt underbara människor som har gått rakt in i hjärtat och jag saknar dem redan.


Dessa dagar som vi har haft tillsammans ska så smånging om bli en utställning som ska turnera land och rike runt. Och jag har fått vara med att påverka.


Av Maja - 16 juni 2010 21:47

Tre ovanligt långa dagar på Museet och i Fabriken avklarade.

Jag har målat, klippt, klistrat, byggt, förklarat, inspirerat, hällt upp färg och städat.

Verkstan ser nästan ut som vi vill nu. Lite småfix kvar.


Nu väntar tre dagar till på Museet.

Fast ledig och som konferensgäst.

Projektet Present-med makt att förändra.

Jag är överårig och förmodligen överkvalificerad med får vara med endå.


I kväll har jag skött lite markservice.

Sixten är inte att lite på i de fallet. Han är inte så jättebra på att tvätta tex.

I morron ska jag diska innan jag ger mig i väg. 

Jag är ju så där vuxen nu mera. Har matlåda och grejer, så det blir en del sånt som ska bli rent.

Av Maja - 14 juni 2010 20:18

Sommarfabriken slog upp sina portar i dag.

Och vi han klart. Nästan.

När klockan var kvart över tio kändes det inte helt hundra. Fanns fortfarande massor att göra. Men vi han, med det viktigaste. Lite små fix kvar.


Och nu i kväll.

Avslut med AG.

Har fått sommarpresent, en kokbok med Antipasti och en glass på Halvars.

Så jag är nöjd. Hämtade även ut en jobbtröja i dag, Kärlek Makt och Systerskap står det på den. Egentligen skulle jag haft en tröja med Museets logga, men eftersom jag är stor som en tolvåring så fanns det ingen tröja i min storlek. Men, min har iaf loggan på armen. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards