LillaQ- Tror på att det går att förändra välden.

Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Maja - 6 juli 2010 21:26

Gotland snart.

Å nä, jag är inte där som nån turist. Jag är där som hemvändare.

När jag bokade biljett för några veckor sedan blev jag behandlad som just de. Turist. Eftersom jag inte orkade med bokningssystemet på nätet så ringde jag. Hade ju en till biljett hos SJ och orka boka och det tär på mitt psyke. Nå väl, jag ringde, och eftrsom min dialekt inte är klockren, eller rättare sagt ickeexisterande begrep ju inte grabben i anda änden att jag var öbo i själ och hjärta. Och fick svar på frågor som jag inte hade ställt och som jag redan visste svaret på.


Men innan min två Gotlandsveckor återstår två dagars jobb.

I dag har jag målat toalettkonst. Nu återstår att få upp två skivor med klockren konst, måla en till och sen en ny toaskylt. Sen har vi museets snyggast toalett på femman. Men det har varit barn i Verksan oxå, och så har det varit varmt. Som vanligt. 


Sen har jag ju lite att göra innan jag sticker oxå. Förutom jobb. Nämligen packa, städa, diska, lämna kisse till kattvaktarna, dricka öl med Peter. Å äar sitter jag nu och äter Kinder-äggschoklad. Trotts att jag har en hel del att göra, för väskan packar inte säg själv. 

Presentation


Poesi och visor är inte saker som man hittar, utan det är saker som hittar än, och det enda man kan göra är att gå där det kan få tag i en. - Nalle Puh

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards